De grote oversteek en Downtown Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu De grote oversteek en Downtown Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

De grote oversteek en Downtown Chicago

Door: Michel

11 Juli 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Vrijdagochtend was het dan zo ver, tijd voor de grote oversteek. Nog voor de wekker van kwart voor zes wakker om de laatste spullen in te pakken. Online inchecken mocht niet, dus dan maar op Schiphol. Aldaar konden we automatisch inchecken tot Dublin, onze tussenstop. Moesten we daar maar de volgende stap regelen. We sloten aan in de rij voor de automatische koffer incheck, werden we uit de rij gehaald om een persoonlijke incheck te doen. De dame die ons hielp vroeg of zij ons en de koffers gelijk mocht door inchecken naar Chicago, "want dan hoeven jullie in Dublin niet de koffers ophalen, opnieuw inchecken en dan weer door de douane." Nouww, graag natuurlijk. En achteraf niet alleen prettig, maar ook noodzakelijk gebleken om onze transfer naar Chicago te halen.
We hadden volgens schema 1½ uur de tijd om de overstap te maken (50 minuten voor de start van boarden) in Dublin. Dit zou genoeg moeten zijn. Maar goed, daar wordt een half uur vanaf gehaald, doordat we te laat vertrokken. In Dublin kwamen we in de security check voor transfer-passagiers. Alles weer eruit, riem af, tik-tok, tik-tok.... Vervolgens naar de speciale US Customs Pre Clearence. Alles weer eruit, riem af, schoenen uit, tik-tok, tik,tok.... Vervolgens door de Amerikaanse douane voor de foto's, vingerafdrukken met een enorme rij, tik-tok, tik-tok....
Met nog tien minuten te gaan riep een mevrouw of er nog passagiers voor Chicago waren. Nouww, graag natuurlijk. Alle papieren waren goed ingevuld, foto's en dergelijke gedaan en GO! Op naar gate 426. Het bleek de verste van allemaal, natuurlijk. De eerste looptraining van de vakantie meteen gehad, maar we waren net op tijd (maar 5 minuten te laat om precies te zijn). Zo, nu onderuit en op naar Chicago!
De vlucht verliep voorspoedig, of het moest zijn dat de tv van Robin, en later die van mij, niet werkte. Lekker gegeten ook. Op het vliegveld konden we nu gelijk doorlopen, dat was wel erg lekker natuurlijk. In Washington moesten we toen nog ruim 3 uur wachten om door de douane door te komen.
Vanaf het vliegveld met de taxi naar Downtown Chicago. Door het filerijden konden behoorlijk wat van de buitenwijken meekrijgen. Het hotel is prima, aan de Magnificent Mile. Na het inchecken de Magnificent Mile direct opgegaan. Na de eerste droge stappen begon het te regenen. Dan maar Wallgreens in voor de eerste noodzakelijkheden. Ondertussen werden toch ook al behoorlijk moe, tenslotte liep het in Nederland al tegen de nacht aan. Dus terug naar het hotel en daar in het Italiaans restaurant aangeschoven, wel zo gemakkelijk met dit weer. Na de eerste happen sloeg de vermoeidheid echt toe. Het werd geen lange avond ....

• 12 Juli 2014 - 15:46

Sophia:

Wel alles goed en wel jullie zyn in de Windy City .
    Ik hoop wel dat jullie voorzichtig Daar zyn. Een hoop crime Daar.
    Stat er voor bekent. Veel plezier .
    Je Tante.

• 12 Juli 2014 - 16:19

Todd:

Enjoy Chicago, and have fun at Wrigley Field.

• 12 Juli 2014 - 16:41

Ineke:

Nou nou,dat was racen tegen de klok op jongens....
    maar de kop is er af,en 1e nachtje ook gehad!
    Fijne dag vandaag,hoop iets meer relaxt dan gister,veel plezier!!
    oja,lik van Semmy xx

• 12 Juli 2014 - 17:40

Martin:

Al genoeg meegemaakt zo te lezen. Verschijnt de reis ook in boekvorm :-)