And on the move, first to Toledo - Reisverslag uit Toledo, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu And on the move, first to Toledo - Reisverslag uit Toledo, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

And on the move, first to Toledo

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, Toledo

Vandaag redelijk vroeg op. eerst een ontbijtje gehaald bij de plaatselijke supermarkt. Weer 's wat anders met vers fruit en zo. Even tussendoor, het lijkt of voetbal (soccer) begint te leven in de USA: zowel op tv als in de kranten is het WK en vandaag het kampioenschap van Duitsland headnews. En ook als mensen eenmaal weten dat je uit Holland komt, dan weten ze de prestaties te melden. Dit was een paar jaar geleden wel anders.
Enfin, na het ontbijt met de taxi terug naar O'Hare International Airport om onze auto voor deze vakantie op te halen. Op het moment dat we daar aankwamen begon het echt te hozen. Gelukkig was de bui maar van korte duur, zodat we droog onze eerste miles konden afleggen. Da's best wel lekker in een nieuwe auto op de behoorlijk drukke wegen van Chicago. De TomTom die we meegenomen hadden had geen pap gegeten van Amerikaanse GPS, dus hebben we die daar alsnog gehuurd. En waarom dan niet gelijk een upgrade naar een ietwat grotere wagen met iets meer luxe? We deden het voor de geintregeerde GPS systeem natuurlijk, ahumm. Enfin, voor de kenners, het is een Chevy Tahoe 2014 geworden, goed voor de dagelijkse gymnastiek om erin of eruit te komen :-) Er zit pas 1302 miles op en voorzien van veel leer, snufjes en gadgets.
Onze eerste stop deze vakantie is Toledo, Ohio, vooral bekend als hometown van M*A*S*H's korporaal Klinger, waarin hij onder aangaf heimwee te hebben naar Tony Packo's Hotdogs. En daar gingen wij voor! We besloten de tolweg te nemen, mede gezien de afstand die afgelegd moest worden. Je betaalt ervoor, maar de weg kon gemakkelijk concurreren met een ondergemiddelde Belgische snelweg. Bij aankomst in Toledo eerst nog boodschappen doen bij Wallmart, inclusief coolbox, om de rest van de reis voorzien te zijn van een (koud) natje en droogje.
Terug naar Tony Packo's: Dit restaurant is ook beroemd, omdat aan de muren broodjes voorzien van handtekening hangen van beroemde Amerikanen. Burt Reynolds is hiermee begonnen in 1972. De hotdogs zelf zijn berucht vanwege hun speciale Hongaarse chilisaus, lekker pittig.
Druk was het er allerminst. Misschien omdat het maandag was? De eigenaar nog wijs gemaakt, dat wij speciaal 5000 miles afgereisd hebben om hier te eten. He was impressed. En natuurlijk hoort bij zo'n bezoek de verplichte aankoop van de nodige prullaria.
Morgen door naar Cleveland, een korte trip van nog geen 200 Km (125 miles).

Oh yes, Happy 49st anniversary Mom & dad!!!

• 15 Juli 2014 - 07:25

Emma:

Leuk! Veel plezier vandaag, ik kijk uit naar jullie volgend verslag xxx

• 15 Juli 2014 - 14:59

Sophia:

Alles klinkt goed. Regen ja dat neem je er Maar by.
    Wy had den gisteravond ook een behoorlyke bui.
    Om weer and it hosed o wel we hebben de regen nodig.
    Zo jammer dat jullie zo ver van my van daan bent would have loved to zie you.
    Have fun and drive save.
    Love to all.
    Tante.

• 15 Juli 2014 - 16:12

Ineke:

Leuk verslag!!
    Tja,over de regen praten we maar niet meer......
    lekker gegeten,begrijpelijk dat als je toch naar USA gaat,
    om dan een
    Hongaarse hot dog te nemen,haha....
    mooie wagen hoor,zat toch wel een opstapje bij?
    gekheid op een stokje,geweldig allemaal,leuk om te lezen!
    doegg,veel plezier xx
    & smeg lik waf....

• 17 Juli 2014 - 10:38

Rob En Rini:

Via R & I toch aan jullie toerberichten gekomen. Wij vinden het erg leuk jullie zo te volgen!!! Veel plezier!!!!!!!