Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Na een goed ontbijt lieten wij Cleveland achter ons om door te reizen naar de Niagara Falls. Onderweg was het tijd voor de eerste tankbeurt. Dit kon alleen prepaid. Geen idee wat zo'n Tahoe aankon, natuurlijk. De bediende uitgelegd dat het de eerste keer was dat ik met deze auto ging tanken en dat ik deze auto gehuurd had en geen idee had hoeveel erin ging. Zij gaf aan om 60 dollar te tanken, dit is zeker genoeg en alles wat er over blijft wordt van de 60 dollar afgetrokken. Dit klonk redelijk, dus voor deze optie gegaan. Wel even opletten: Benzineslang is hier zwart, diesel groen. Na 60 dollar benzine gaf de Tahoe slechts een klein boertje. Trots!
Nu moet je weten dat de benzineprijs in de USA behoorlijk hoog is voor Amerikaanse begrippen. Een gallon is tussen de 3,5 en 3,9 dollar. Nu is een gallon ongeveer 3,8 liter. Dit betekent dus dat een liter ongeveer 1 dollar kost, dus ongeveer 0,75 €. Ben benieuwd wat de Amerikanen van de Europese prijzen vinden.
Ons hotel lag aan Niagara Falls Park, dus na een korte "refreshment" liepen we gelijk door het park naar de Maid of the Mist tour. Allereerst deden we de observation deck aan om enigszins een beeld te krijgen wat ons te wachten stond. Dit bleek later een illusie. Vervolgens met de lift naar beneden en vandaar uit op de boot, die ons langs de Falls zou varen. Voordat we aan boord gingen kregen we allemaal poncho’s aangereikt. De boat-trip was niet te lang maar wel onbeschrijfelijk. Wat een natuurgeweld kwam er op ons af. Nog nooit zoiets meegemaakt, fantastisch!! En dat is een understatement.
De uitgegeven pocho’s hebben hun werk goed gedaan tijdens de tour, we waren nog redelijk droog. Na de tour kon je echter nog de berg langs de Falls op. Dit hebben we, Karin bleef wijselijk beneden “voor de foto’s”, gedaan, maar één windvlaag was genoeg om de volledige laag over ons te krijgen. Totally soaked kwamen we weer beneden. Via de store hebben we nog even in het park gelopen en toen terug naar ons hotel om te drogen en om even bij te komen. Daarna zijn we via een kleine omweg naar het Hard Rock Café gegaan naast ons hotel voor het avondeten. Deze bekende formule was allemaal prima, maar toen wij na het eten op wilden stappen was er zo’n hoosbui, zodat we nog maar een extra drankje besteld hebben.
Woensdagavond is Fireworks avond, dus gingen we in de avond nog terug naar de Maid of the Mist observation deck. Vandaar hadden we een prachtig uitzicht over de gekleurde Niagara Falls en even later ook van het vuurwerk, afgestoken vanaf Canadees grondgebied. Een mooi afsluiting van een zeer bijzondere dag.

• 19 Juli 2014 - 23:05

Sophia:

Ongeloofelyk what een kracht that water heeft.