Penn's Cave & Hershey's Chocolate Factory - Reisverslag uit Hershey, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Penn's Cave & Hershey's Chocolate Factory - Reisverslag uit Hershey, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Penn's Cave & Hershey's Chocolate Factory

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hershey

Op weg naar Penn’s Cave, zo’n uurtje rijden. Nog geen beer gezien, of hert, of wasbeer. Het leuke van de grot is dat je er met een boot doorheen gaat, wel af een toe bukken. In de grot was het lekker koel, 12 graden. De stalactieten en stalagmieten waren fraai belicht. En toen ze het licht uitdeden was het pikdonker, echt waar. Uiteindelijk kom je in een meer uit en dan ga je weer terug, echt waar. en de uitsmijter: “If you liked the tour, my name is John. If you didn’t like the tour my name is William”, echt waar. All crazyness on a little stick, het was een leuke tour.
Vanuit Penn’s Cave reden we door naar onze volgende bestemming, Hershey. En ja hoor, Robin heeft herten gezien! In Hersey hadden we een appartement, met woonkamer en keuken. Da’s even best wel lekker na die hotelkamers. En het ligt op loopafstand van Hershey’s Chocolate Factory en Hershey’s Park. Vandaag gingen we voor de Chocolate Factory, Even leek het chaos binnen, maar op een gegeven moment ga je de lijnen zien. We namen kaartjes voor de 4D-film, de proeverij en de “make-your-own-chocolate-bar”. Tussendoor kon je nog a la “it’s a small world”-tour een idee krijgen hoe de chocolade gemaakt wordt. De film was aardig, niet alleen 4D maar ook interactief. En bij afloop een gratis Chocolatebar. Bij de proeverij konden we 5 verschillende Hershey's proberen: Eerst kijken, dan breken, ruiken en vervolgens laten smelten in de mond. Niet kauwen! Een zaligheid, alle 5. De tour was vrolijk en gaf je in een kwartier het idee hoe het productproces te werk gaat. Je eigen bar maken was erg leuk om te zien/doen: De chcolade was natuurlijk al klaar, maar de ingredienten, de toppings kon je nog "zelf" toevoegen, evenzo kon je de wrap zelf ontwerpen.
Ppfff, genoeg chocolade. Op de terugweg naar het hotelvzijn we gestopt bij Fenicci’s, waar we heerlijk Italiaans hebben gegeten. Thuis nog even het laatste nieuws opgepikt en rusten voor de dag van morgen.

• 24 Juli 2014 - 09:59

Ineke:

Hmm,als het allemaal echt waar is?,
    hmmmmmm..!!
    Leuk verslag weer om een goeie indruk te krijgen van jullie reis,
    met natuurlijk de nodige humor ,zo als gewoonlijk!
    Leuke foto's jongens, genietse verders xx