Pittsburgh, Gameday - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Pittsburgh, Gameday - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Pittsburgh, Gameday

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Vandaag gingen we weer terug naar de bewoonde wereld, en dan met name, een met WIFI. Pittsburgh is onze eindbestemming voor de dag, toch nog een ritje van zo’n drie-en-een-half uur. Maar voordat we Hershey achter ons lieten hebben we daar eerst nog ontbeten bij Friendly’s. We waren inmiddels wel wat gewend, maar hier waren echt ongekende porties.
De rit verliep voorspoedig en in de stad was de weg naar het hotel goed te doen. Het hotel ligt naast PNC-park, waar ons avondprogramma plaatsvond. Maar eerst even ontspannen op de kamer en bij Mullen’s Bar & Grill, waar we ook maar vast wat te eten hebben genomen. De straat werd inmiddels afgezet, de buitenbar opgezet en de live muziek begon te spelen. De straat liep vol supporters, vooral voor de Pittsburgh Pirates, maar ook toch nog behoorlijk wat LA Dodger-fans. Mooi dat het hier in de States allemaal gemoedelijk bij elkaar kan. De sfeer was dan ook prima, zo ook het weer. Bij de warming-up van de Dodgers hebben we een homerunbal weten te bemachtigen. Na een rondje stadion hebben we onze plaatsen opgezocht, net achter de Dodgers dugout. Een aantal spelers waren nog handtekeningen aan het uitdelen. Robin met de bal naar beneden en ….. Jawel hoor, vlak voordat Drew Butera de dugout in ging signeerde hij onze bal, hahaha.
De wedstrijd was weer spectaculair, zowel qua scoreverloop als qua acties op het veld. Maar liefst 21 honkslagen met 5 homeruns, mooie defensieve acties maar ook veldfouten en een speler en een coach die eruit gestuurd werden maakte het voor iedereen een zeer vermakelijke avond. Omdat de Pirates in de tweede inning een homerun sloegen (twee nog wel) kreeg het hele stadion vouchers voor een Grand Slam Breakfast bij Denny’s, bestaande uit 2 (reuze) pancakes, 2 eieren, 2 bacon en 2 worsten. Één voucher zou genoeg zijn voor ons vier.

• 25 Juli 2014 - 08:15

Ineke&ruud:

Goh,wat een dag weer!
    fijn dat alles mee zat,zowaar ook het weer !!
    leuke wedstrijd gezien,top !
    geinig zeg,een bal te hebben met handtekening,apart toch!?
    lekker buikjes vol gegeten hier & daar,heerlijk!
    kijken weer uit naar de foto's,doeggg xx

• 25 Juli 2014 - 10:23

Rob En Rini:

Je ouders sturen alles aan ons door!!!!! Leuk om jullie avonturen te volgen. Wij krijgen dan gelijk ook Amerikakriebels. Geniet er nog van. Groetjes van ons.