Twee dagen Route 66 - Reisverslag uit Gurnee, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Twee dagen Route 66 - Reisverslag uit Gurnee, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Twee dagen Route 66

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Gurnee

Afgelopen twee dagen hebben we een gedeelte van de route 66 aangedaan, en wel de Illinois-gedeelte van St. Louis naar Chicago. We begonnen in Collinsville, zo’n 20 Km ten oosten van St. Louis. Waarom? Omdat dat daar ’s werelds grootste ketchup fles staat, ruim 50 meter hoog. Maar vlak voordat we daar aankwamen realiseerden wij ons ineens dat we onze Hershey’s chocolade in de koelkast van het hotel hebben laten liggen. Tuurrruuugggghhhh. Klein uurtje later alsnog de fles mogen aanschouwen. Het staat op een plaats van een niet meer bestaande ketchupfabriek en momenteel zit er een watertank in om in ieder geval de fles productief te houden. Op naar Mount Olive. Aldaar is de oudste nog bestaande (maar niet in functie zijnde) benzine station van de route. De route gevolgd tot aan Litchfield en ongeveer van daar een skip gedaan over de I55 naar Springfield, want af en toe is de route moeilijk te volgen of zijn er gedeeltes zelfs niet meer.
In Springfield zijn we weer aangehaakt op Route 66, op zich DE stad van Abraham “Abe” Lincoln, want hier werd hij verkozen tot president en hier is hij begraven, maar voor ons vooral van belang vanwege onze lunchstop bij Cozy Dog Drive-in. In dit restaurant aan de route 66 is de Corndog on a stick geboren en die moesten wij proberen, natuurlijk. Binnen waande je je terug in de jaren 50. We gingen bij de counter voor de Family Cozy Basket bestaande uit 4 Cozy Corndogs & Large Fries. Wel aparte dingen, die Corndogs, een soort Hotdog met eromheen een soort maisbeslag. Met voldoende saus zeker te eten, Karin en ik bestelden er zelfs nog één. Of we dat nog eens doen wordt echter de vraag. Na de lunch hebben Route 66 naar Bloomington vervolgd, met nu ook weer een stukje I55. Je rijdt op dit stuk voornamelijk tussen enorme maisvelden. Bloomington was het eindpunt van onze eerste dag Route 66, welk we gevierd hebben met een klein rondje mall en een overheerlijk diner bij Applebee’s, eindelijk!
Zoals gezegd, de volgende dag hervatten we de Route 66 naar Chicago, en wel tot de voorsteden. Niet een indrukwekkend gedeelte, maar wel hier en daar toch nostalgische huizen en eetgelegenheden, zoals we die alleen van de jaren 50 kennen, Happy Days. Bij Joliet zijn we van de Route 66 afgegaan om nog een keer een overheerlijke hamburger (from heaven) te halen bij 5 Guys. De burgers zijn net wat duurder dan bij anderen, maar: it’s a real treat, believe me and well worth it! Vanaf Joliet naar onze laatste eindbestemming van de deze tour, Gurnee, hebben we over de freeway & tollway gedaan. Gurnee ligt ten noorden va Chicago. Daar blijven we nog twee nachtjes in een hotel naast….. Six Flags!!! Maar goed, eerst deze dag nog afsluiten: Dit deden we door naar de bowlingbaan te gaan voor onze sportieve uitspatting van deze vakantie. Zulke mooie banen hadden wij in Nederland nog niet gezien, perfect strak en ingeolied. Daarna terug naar het hotel, waarnaast vlakbij een Olive Garden zit. Dit restaurant hadden we nog niet gehad en een echte pasta gaat er na zo’n dag altijd in, zeker met de energievretende dag van morgen in het vooruitzicht.

• 21 Oktober 2014 - 23:42

Ruud & Ineke :