Game Day at Wrigley Stadium & John Hancock Center - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Game Day at Wrigley Stadium & John Hancock Center - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Game Day at Wrigley Stadium & John Hancock Center

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Nog bijkomend van het muzikale geweld van gisteren gaan we onderweg naar Wrigley field, waar vandaag de Cubbies het opnemen tegen de Atlanta Braves. Maar eerst een ontbijttentje opsnorren op de weg van het hotel naar de metro, the Red Line. Tijdens het ontbijt maak ik gelijk maar even gebruik om te melden dat Downtown Chicago toch wel een bijzondere stad is: het is er schoon en overal staan bomen en hebben ze bloemperkjes aangelegd, ook op de drukke winkelstraten. Er is geen moment dat je je onveilig voelt.
Goed, tijd om door te gaan naar de metro. Grotendeels rijdt de Red Line boven de grond richting Wrigley: Hier krijg je wel een ander beeld van Chicago, huizen zeer dicht op elkaar en niet goed bijgehouden, echter wel parkjes en dergelijke. We zijn aan de vroege kant, maar goed, kunnen we even sfeer proeven.
Aangekomen bij Wrigley kon dat zeker: Het stadion was nog niet open en de straten eromheen waren overladen met Cub-fans, wat Braves' fans en zelfs een verdwaalde Red Sox fan. Om het stadion heen alleen maar Fan shops, en natuurlijk eten en drinken.
Het was bloody hot, hopelijk hebben plaatsen in de schaduw. Eenmaal binnen hebben we eerst een rondje stadion gelopen: de history spatte ervan af en dan niet van de vele overwinningen die zij behaald hebben :-)
We zaten in de tweede ring, precies op de lijn thuis - 3e honk en hadden zo een prachtig overzicht. En in de schaduw!
In drie innings stonden de Cubs 7-0 achter, waaronder een homerun. In de 6e inning deden ze wat terug, tot 7-2 door een homerun om de slagbeurt erop de Braves nog verder uit te laten lopen tot 10-2. Een hoop "fans" hielden het voor gezien, maar dat hadden ze beter niet kunnen doen. In de gelijkmakende 7e inning wederom een homerun (2 runs) en in de 8ste inning zetten zij de Braves defensie fors onder druk met 3 honken bezet en 0 uit. Een verkeerde keuze kostte een uit op thuis en hierdoor bleven zij uiteindelijk op 3 punten steken die inning. Tegen de closer van de Braves (Kimbrel) hadden ook de Cuubies geen antwoord en zodoende werd de eindstand 7-10. Al met al een vermakelijke wedstrijd.
Met de metro terug verliep soepeltjes, ondanks de drukte. Terug in downtown wilden we met een trolley-tour, maar die hield het gezien de tijd voor gezien. Als alternatief zijn we naar de John "Herbie" Hankock Center geweest. Met de snelste lift van de USA naar de 94ste etage waar het pas geopende 360 graden observation deck is: een prachtig uitzicht over Chicago en omstreken, zeker de moeite waard.
Tijd om een hapje te gaan eten en daarna het bedje op te zoeken. Tenslotte gaan we morgen de auto ophalen, laten wij Chicago achter ons. En gelijk wordt dit onze op één na langste trip van deze vakantie.