New York dag 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu New York dag 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

New York dag 1

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

02 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Al om half vijf wakker, en dat terwijl de wekker pas om 5 uur stond. Daar was ik niet blij mee, want het belooft een behoorlijk lange dag te worden. De tijd maar doden door de teletekst aan te zetten. Bovenaan pagina 101 prijkte het bericht, dat Times Square ontruimd is vanwege een bommelding. Hebben wij weer, maar het zal wel weer vals alarm zijn. Maar niks gezegd, want misschien maken ze zich ongerust.
Schiphol verliep zoals verwacht: een beetje inchecken, een beetje ontbijten, een beetje rondlopen, een beetje douanecontrole,en instappen maar. Gisteren waren wat laat met de online incheck, met als gevolg dat we wat uit elkaar zaten. Voor zo'n vlucht met films, muziek en games on demend maakt dat eigenlijk niet zoveel uit. Voor we het wisten landden we save and sound op Newark.
Daar moesten we natuurlijk door de douane, In de wachthal hingen flatscreens met CNN en het laatste nieuws, de bommelding bleek niet vals. We stonden zowat achteraan, dus ruim een uur moeten wachten, voordat we eindelijk onze koffers konden ophalen en de reis konden voorzetten naar Manhattan. We besloten het laatste stukje maar met de taxi te doen, altijd leuk in zo'n yellow-cab en je ziet gelijk wat van de omgeving en files.

Later meer