New York dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu New York dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

New York dag 2

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Michel

03 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tot nu toe had New York aan al mijn verwachtingen voldaan: overal waren mensen, lichtjes, geluiden en WINKELTJES. Dat terwijl we alleen nog maar Times Square hadden gezien! Maar toen wij vandaag op pad gingen waren al deze verwachtingen "boem" weg. De straten waren leeg, de winkeltjes waren dicht en er liep geen hond op straat. En dat vond ik voor The City That Never Sleeps wel een beetje raar. Blijkbaar slaapt The City uit en tot laat ook. Om half 9 stonden wij namelijk al buiten ons hotel. Eerst gingen we ontbijten bij een restaurantje genaamd Stardust. Al het personeel dat bij Stardust werkt wil graag doorbreken in de musicalwereld. Tijdens het serveren zingen en dansen ze er dan ook op los. Na het ontbijt gingen we naar de metro om vanuit daar naar de Upper West Side te gaan. Hier gingen we een stukje lopen richting Central Park. Aan Central Park ligt namelijk het Museum of the City of New York. We waren er 2 voor 10 dus we moesten nog even wachten totdat het museum om 10 uur open ging. Binnen aangekomen gingen we eerst naar een tentoonstelling van Charles Addams, de tekenaar van The Addams Family. De tekenaar had ook allemaal spotprenten getekend in o.a. The New York Times. Ik denk dat alleen echte New Yorkers deze begrijpen. We waren al snel weg uit deze tentoonstelling om als volgt naar de auto's van New York te kijken. Ook deze waren niet veel bijzonders. Hierna gingen we naar boven. Hier was een zaal met verschillende inrichtingen voor huizen. Hier kon je ook een echte Hollandse inrichting bezichtigen compleet afgemaakt met Delfts blauwe schalen en een Friese staartklok. Op de volgende verdieping kon je New Yorks speelgoed bewonderen. Binnen 5 minuten waren we ook deze zaal weer uit. Wat wel interessant was, was de film die gedraaid werd. De film ging over het New York van vroeger, nu en in de toekomst. Na een uur waren we het museum weer uit. We besloten Central Park over te steken om naar the Museum of National History te gaan. Toen we aan de overkant waren besloten toch om naar het volgende metro station. Deze metro bracht ons in Chinatown te gaan. We hadden honger gekregen en gingen op zoek naar een restaurant. Dit lijkt niet zo moeilijk maar de meeste restaurants hadden een menukaart met alleen Chinese tekens en we willen natuurlijk wel weten wat we op ons bord krijgen. Uiteindelijk zijn we maar gewoon een restaurant ingestapt. Nadat de roltrap ons 50 meter omhoog had gebracht kwamen we in een grote zaal. We werden naar een tafel gebracht en we zaten amper toen er kwamen vier vrouwen met karretjes met eten aankwamen. Ze begonnen allemaal in het Chinees tegen ons te praten. We waren zo overdonderd dat we maar ja zeiden tegen niet zo lekker uitziend eten maar het was wel lekker. Na het eten hebben we nog even rondgekeken in Chinatown en wat souvenirs gekocht. We gingen weer met de metro maar nu richting Union Square. We stapten uit en kwamen in een klein parkje uit. Tussen de bomen door viel mijn oog meteen op Forever 21, een winkel waar ik heel graag heen wilde. Maar eerst moesten we heel vervelend naar de grootste boeken winkel van de wereld: The Strand Bookstore. Deze winkel was zo groot dat we in de eerste instantie niet de juiste boeken konden vinden. Zonder boeken wilden we naar buiten gaan maar het bleek heel hard te regenen. Nou, dan toch nog maar even naar binnen, verder zoeken. Uiteindelijk ben ik de enige die boeken heeft gekocht. Het zijn er maar drie. Ook werden er DVD's verkocht en mama moest en zou de DVD Jonas van the Jonas Brothers kopen. Tegenover de Strand Bookstoren zat een winkel waar ze Uggs verkochten. We kwamen met twee paar All Stars naar buiten. We sprintten meteen naar Forever 21. Dit was denk ik de grootste winkel met alleen maar leuke kleding die ik ooit had gezien. Aan Union Square zat ook nog American Eagle, wat ik heel vervelend vond aangezien ze ook hier alleen maar leuke kleding verkopen. Na wat geshopt te hebben gingen we naar Madison Square waar het dunste flatgebouw van de wereld staat. We hebben wat foto's gemaakt en zijn daarna doorgelopen naar het Empire State Building. We zijn nog niet naar binnen geweest maar van buiten zag het er erg groot uit.

O, ik moet weg. De rest volgt later.

• 05 Mei 2010 - 11:40

Deen:

Oh oh oh Rob, laat je nog wat mij over daar?? ;)

Have fun!