Phoenix e.o. - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Phoenix e.o. - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Phoenix e.o.

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

18 Juli 2009 | Verenigde Staten, Phoenix

"huh, het is al 12:30 uur. Shit, we zijn door de wekker heen geslapen. Sjnock, o nee, toch niet, het is 12:30 in de nacht..." Uiteindelijk werden wij één voor één tussen 4 en 6 uur wakker. Een mooie tijd voor de eerste dag. Rond 7 ons eerste echte "Amerikaans" ontbijt ontbijt en vervolgens op pad, richting de Apache trail.
Voordat we de trail opgingen hebben we eerst de benodigde boodschappen en koelbox gehaald om de hitte van de dag te kunnen overleven. Volgens CNN is het momenteel hier het warmst van de V.S., we geloven het direct.
Onderweg ontdekten we een klein barstje in de voorruit, lijkt niet ernstig. Aan het begin van de trail (HW 88 ) lag Ghosttown, een klein oud-goudmijndorpje. Vreemd genoeg was de commercie hier ver te zoeken, waardoor het vrij authentiek overkwam, voor zover je het jezelf kunt voorstellen, uiteraard. Voor de zekerheid wel een paar gelukshoefijzers opgepikt, je weet maar nooit.
De trail was werkelijk fantastisch, bergachtig en elegante cactussen, trots staande als sprekende voorbeelden voor Morris.
Halverwege de trail hield de asfaltering op.
Hé, is dat barstje niet wat groter geworden? Voor de zekerheid even Hertz bellem, maar natuurlijk is hier geen bereik. We besluiten om te keren. Terug in de bewoonde wereld tijdens de lunch gebeld. Het zou geen kwaad kunnen, mar we konden het altijd laten checken op het vliegveld. Doen we. Aldaar besloten om de auto toch om te ruilen. De opvolger liet even op zich wachten, want ze hadden geen exemplaar met Neverlost. Als troost kregen we $ 50 "wachtgeld", dat zal je in Nederland niet zo snel overkomen. De nieuwe wagen bleek niet alleen voorzien te zijn van Dolly II, maar ook van de satellietradio, zo zie je maar weer.
Op naar het hoogtepunt van ons verblijf in Phoenix, Rawhide, een 19e eeuws Wilde Westen dorp waar van alles te doen zou zijn. Nu misten we Johan-Johan wel, want Dolly II schijnt de topattractie niet te kennen. Op naar de Arizona Mills, een supermall, die ons kon vertellen waar wij Rawhide konden vinden. Omdat dit dorp pas 17:30 uur openging zijn we maar even in de mall blijven hangen.
Aangekomen bij Rawhide vroegen wij onszelf in eerste instantie af of het dorp wel open was. Dit bleek wel het geval. Het dorp bestond uit een mainstreet met Steakhouse/saloon, wat winkeltjes met 20e eeuwse indianen- en cowboyprullerij, een heuse ezeltocht van zo'n 100 meter. Hoogtepunt moest zijn de cowboy stuntshow. De cowboys van tegenwoordig zijn niet meer wat zij vroeger waren, één klein zandstormpje en de show wordt afgelast, "but maybe the show later this evening will go on, depending on the weather.". Tsja, dan maar voor de steak met live-muziek. Op z'n Amerikaans stonden we vrij snel weer buiten. Wat te doen, wachten op de show? Vooruit, we zijn er nu toch.
Dit wachten was niet voor niets geweest, wervelende spektakel waar John Wayne & stand-inns jaloers zouden zijn, scenario's en bloedvergieten, waar Shakespeare alleen maar van kon dromen. Levensgevaarlijke stunts, die .... Nee de werkelijkheid bleek anders, ik denk dat zelfs de regisseur van een middelmatige D-film hiervan een glimlach op zijn gezicht zou krijgen, dat de gevaarlijkste stunt voor de acteurs was hoe het publiek op deze wanvertoning zou reageren en welk letsel zij hen zou gaan aanbrengen. Groot voordeel voor de acteurs was wel de opkomst, waardoor zij nog een redelijke kans hadden die avond in hun eigen bed terecht te komen. Voorspelling is dat Rawhide de eerste Ghosttown van de 21e eeuw wordt.

Quote of the day: "Ik ben zo slecht in topografie, dat ik nog steeds denk dat Canada boven Amerika ligt."

-------------------->

Reacties op bovenstaand reisverslag

ruud&ineke

19 juli 2009

Nou, dat is al een mooi avontuur,en jullie beginnen pas! Als jullie dat steeds hebben met de car,hou je geld over! Grapje natuurlijk,maar toch.. Leuk verslag,en een hoefijzer is nooit weg,een beetje extra geluk komt misschien nog wel van pas,je weet nooit! De foto's spreken alweer boekdelen,veel plezier alle 4, liefs van ons 2

Renee

19 juli 2009

heeejj, wat leuk om jullie site te zien!
mooi gedaan trouwens,
een heele fijne vakantie!
Groetjes Renee

Fie.

19 juli 2009

Wy hebben een nieuwe ruit in de auto ieder jaar dat heb je als je in de Northwest woont. Ze gooien geen gravel neer maar meer like bowling balls.Ik heb momenteel ook een grote barst in myn ruit.Veel plezier en veel liefs.
Fie.

19 juli 2009

Denk aan de Heart Attack Grill in Phoenix om er een 'triple bypass burger' te bestellen....
Enjoy your meal!

Not only a must seen..

Big Chief Trading Post
694 Zion Park Boulevard, Springdale, UT 84767 (435) 772-3334
Vanaf Las Vegas naar Zion:
Op deze smoezelige locatie
kochten we wat proviand en foute postkaarten. Aanrader dus.

rineke

20 juli 2009

hoi
Leuk om zo weer mee te lezen en te leven.
Ik krijg ook zin in vakantie maar ja nog even wachten.
Heeeeeeeeeeeel veel plezier en groetjes uit Den Haag. doei

Martin & Barbara

21 juli 2009

Wij hebben vandaag in een Renault Megane zonder tomtom een tosti ham-kaas-ananas gegetem im Leidschenhage. Ook leuk. Groetjes, Martin & Barbara

Èls

25 juli 2009

Ziet er goed uit. Toch maar eens met mijn mannen praten over de vakantie 2010.veel plezier nog
De Pronkjes