Rockies vs Cubbies - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Rockies vs Cubbies - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Rockies vs Cubbies

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

09 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Denver

Robin & Marley zagen de hotdogs als ontbijt klaarblijkelijk niet zitten,want ze waren op tijd wakker. We gingen lopend richting het Coors Field voor de honkbalwedstrijd Colorado Rockies tegen de Chicago Cubs. Al met al lag het stadion slechts een paar blokken verderop. Er was al veel bedrijvigheid op straat, met name Cubbie-fans die ook op weg waren naar Coors Field. Onderweg hebben we overheerlijk ontbeten bij Illegal Pete met waarschijnlijk de beste Taco’s en Burrito’s in town. Dat is nog eens wat anders dan Hotdogs!
Overvol kwamen we bij het stadion aan. Er heerste een gezellige sfeer. We waren ruim op tijd, dus zijn we (na de Rockies shop natuurlijk) een rondje gaan lopen, voordat we naar onze eigen plaatsen gingen op ter hoogte van het eerste honk. Hiervoor moesten we met de roltrap omhoog. Daar aangekomen kwamen we in een met glas afgesloten ruimte, op de grond lag tapijt en her en der waren zithoekjes verspreid in verschillende stijlen. Tussendoor waren chique ingerichte standjes voor verschillende hapjes en drankjes. Verbaasd liepen we hier doorheen naar onze vakingang, stapten de tribune in en zochten onze plaatsen op. We zaten nog niet of er kwam een man naar ons toe. “Hi, I’m Robert and i’ll be your servant for today.” Na een korte kennismaking n uitleg bleek, dat hij alles bij hem konden bestellen, van eten en drinken tot alle merchandise, etc., zodat we geen seconde van de wedstrijd hoefden te missen.
We bestelden twee bier en twee water en gingen er goed voor zitten. Even later komt de bestelling op één water na. Toen wij weer later vroegen waar de water verexcuseerde hij zich en kwam terug met een volledig nieuwe bestelling met nogmaals zijn excuses: the American way, al the way. Ondertussen was de wedstrijd al in volle gang, de coach van de Cubs eruit gestuurd, omdat hij (terecht) commentaar had op een beslissing van de tweede honk scheidsrechter een Cubbie op twee uit te geven. De 76-jarige cubfan die naast mij zat had haar man thuis in Chicago gebeld of hij in de herhaling had gezien of de coach gelijk had of niet. Zij vertelde mij, dat de scheidsrechter er inderdaad naast zat. Ik beaamde dat. Zij keek mij vreemd aan en legde nog eens uit dat zij vond dat de speler eigenlijk in was. U heeft gelijk, dat was ook zo, zei ik, bijna een meter. “But you’re Rockie-fan?”. We hebben nog een gezellig gesprek gehad …
De Rockies thuis in Mile high Denver staat bekend om haar wedstrijden met veel slaggeweld, vandaag vielen er totaal 29 honkslagen te noteren, ondanks de ijle lucht vreemd genoeg geen homerun deze dag. De Rockies wonnen uiteindelijk met 11-5, mede door de vautieve beslissing, maar met name door veel veldvauten van Chicago. Bij alle (voor ons neutrale) wedstrijden waar wij komen, wint de partij waarvoor wij komen. Ken je nog een team die wel wat extra punten kan gebruiken, we zijn in te huren (behalve voor Ajax).
Na de wedstrijd zijn we de stad weer ingelopen en omdat door het zware ontbijt wij het middageten hebben overgeslagen, zijn we voor de verandering voor ons doen vroeg gaan eten (19 uur). Achteraf kwam dit ook goed uit, want we waren nog niet terug in het hotel of de zwaarste onweer die wij tot nu toe hebben meegemaakt (en dat zijn er nogal wat) brak uit. De kinderen werden het zwembad uitgestuurd, omdat zij nog geen 16 jaar zijn, tsja. Ook geen Cubbies in de lounge vandaag, die zullen wel voor straf in een Super8 overnacht moeten hebben, zonder airco.

---------------->

Reacties op bovenstaand reisverslag

Ruud&Ineke

13 augustus 2009

Als je ons vraagt welke van de foto's vind je nou een topper dan hoort nr.4 daar toch op zeker bij,wat een gezellige familie,daar word een ieder blij van om naar te kijken xx

Fie

14 augustus 2009

Wat een leuke photo van jullie vieren. Ook weer goed thuis gekomen ik hoop dat jullie geen last hebben van jet lack.
Veel liefs en groetjes.
jullie Tante.