Hop, Hop, Hop - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Hop, Hop, Hop - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Hop, Hop, Hop

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

25 Juli 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het is grote Hop-dag. Kaartjes gekocht voor de monorail en hoppen van hotel naar hotel. Eerst naar het noorden, naar Circus Circus, waar we ook gaan ontbijten. Vanaf de monorail was het nog een stukje lopen naar Circus Circus. Dit hotel was in mijn beleving volkomen anders dan 25 jaar geleden. Er was een attractiepark aangebouwd met onder andere een volledige achtbaan, een Splash en 4D-movies. Boven de Casino zelf was een heus circus met continu acts.
Daarna met de monorail weer helemaal de andere kant op, waar een aantal hotels bij elkaar zitten, die we wilden zien. De monorail stopte in MGM-Grand, inderdaad een Grand-hotel. In het casinogedeelte hadden ze een glazen leeuwenkooi, waar man en vrouw lekker lagen te slapen. Toen we eenmaal de uitgang hadden gevonden staken we over naar Hotel New York, New York. Overigens, voor het oversteken hebben ze in Las Vegas fly-overs, wel zo makkelijk voor zowel de voetgangers, als het motorisch verkeer. New York was duidelijk herkenbaar aan de skyline en het vrijheidsbeeld. In dit hotel (nou ja, hij ging buitenlangs) hadden ze ook een top-achtbaan gemaakt, te bereiken via Coney Island. Vervolgens nog Excalibur hotel aangedaan in een middeleeuwse stijl én Spongebob 4D, M&M World en The World of Coca Cola. Daarna was de koek echt op.
Via de MGM-Grand en de monorail zijn we dan ook weer terug naar het hotel gegaan, waar we heerlijk Vietnamees hebben gegeten. Tegen de tijd dat we klaar waren begon buiten bijna de Treasure Island Show. Bij een van de uitgangen aangekomen bleek het een gekkenhuis, je kon over de hoofden lopen. Er was echter een stuk nog leeg, helemaal vooraan, waar wij toevallig naar buiten gingen. Er stond een bord bij: VIP – Hotel guests. We’re guests. Oke, can you show your hotel key. Here you go. Oke, walk on. We stonden dus vooraan. Het was een spectaculaire show over piraten en Sirenen (maar dan met menselijk lichaam), zang, dans, stunts en vuurwerk. Las Vegas is een bijzondere stad, morgen trekken we weer verder.

-------------->

Reacties op bovenstaand reisverslag