40 - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu 40 - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

27 Juli 2009 | Verenigde Staten, Santa Monica

Er is er een jarig, hoera, hoera … Karin is vandaag 40 jaar geworden. De traditie leert ons dat we dan naar een pretpark gaan. En dat moet geen probleem zijn in L.A. Ondanks dat Disney, Six Flags en Universal Studios in de buurt zij hebben we gekozen voor Knott’s Berry Farm, de thuishaven van Snoopy & Charlie Brown. Na een klein uurtje rijden kwamen we aan in Bueno Park, waar Knott’s ligt. Aan de parkeerplaatsen te zien was het niet al te druk. Dat bleek binnen ook wel, want op geen enkele ride waren lange wachtrijen te vinden en da’s erg lekker natuurlijk.
Relaxed hebben we alle rides van het park kunnen doen. Bijzonder waren de pony-express, een achtbaan zittend op een paard, en de sidewinder, waarbij je kar al rijdend ook draait. Uitschieters van het park waren de Xcelerator, in 2,3 seconde naar 82 mijl per eer naar een 90 graden upwaartse schroef…. en Perilous Plunge, een waterbaan met een vrije val van zo’n 35 meter: You may get wet.
Tussendoor zijn we naar een drietal shows geweest. Mystery Lodge was een aardige show van de native Indians. Er was een Snoopy Iceshow, een kunstrijact met Snoopy en Charlie Brown in de hoofdrol, en een cowboy Stuntshow, één waarvan de “echte” cowboys van Rawhide nog een puntje aan kunnen zuigen.
Het was zo rustig in het park, dat aan het begin van de avond de meeste attracties reeds stopten. We hadden alle rides gedaan (uiteindelijk waren de wachttijden ook hierdoor veel korter) die we wilden, so we also called it a day. Kwam ook goed uit, want morgen moeten we naar Hollywood.

--------------->

Reacties op bovenstaand reisverslag

Ruud&Ineke

1 augustus 2009

Kijk,Nou weten we dat de meisjes hun huiswerk goed gedaan hebben!
Leuk park weer,roept ook bij ons weer iets op uit het verre verleden.....
Het is fijn weer iets van jullie te horen,maar we weten dat dit een druk stuk is van de trip!
enjoy,liefs xx

Renee

2 augustus 2009

Gefeliciteeerd!
40... Dat betekend een nieuwe voordeur bij ons Razz.
tot nu toe al een gave vakantie achter derug & veel plezier in Hollywood, Doeeggg kus Renee