Cooperstown - Reisverslag uit Cooperstown, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Cooperstown - Reisverslag uit Cooperstown, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Cooperstown

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, Cooperstown

Vandaag ging onze reis door naar Cooperstown, met zo’n 400 Km in de top drie van reisafstanden. Het eerste gedeelte tot aan Syracuse hebben we over de Interstate 90 (tol) afgelegd, het tweede gedeelte na de lunch volledig binnendoor. Rond half vier arriveerden we in Cooperstown. Wat opviel was dat het (nog volledig authentieke) dorpje volledig op honkbal georiënteerd is. En dat mag ook wel, hier huist namelijk de MLB Hall of Fame. Dit staat voor morgen pas op het programma. Vandaag was het genieten van het hotel, welk aan het Otsego meer ligt, waar we ook een boot tour gedaan hebben.
Voor we aan boord gingen kregen we het nieuws binnen van het neergehaalde vliegtuig in de Oekraïne. Dit was Headline news op alle zenders. Vrijwel alle zenders probeerden een zo’n objectief mogelijk verslag te geven op basis van de feiten. Alleen Republikeins propagandazender wist hoe dit heeft kunnen gebeuren: het was de schuld van Obama. Tsja, het geeft je een idee hoe het in de “Real States” werkt. En belangrijker, dit soort nieuws houd je wel bezig wat er duizenden kilometers verderop voor een ellende plaatsvindt, terwijl je op een bootje zit met om je heen de stilte van het meer en de beeldschone natuur eromheen. Vreselijk nieuws.
Terug aan land zijn we het dorpje ingelopen. Eerst om wat honkbal goodies te kopen voor onze wedstrijd komende dinsdag, vervolgens om te gaan eten en wel in de Bach Ally Grille. We besloten maar een flesje wijn te bestellen, bleek het te gaan om een anderhalve liter fles. Everthing bigger in America. De wijn overigens heerlijk. Ook het eten was prima en voor een goede prijs. Voor het eerst van mijn leven heb ik een doggy bag gevraagd, voor de fles wijn wel te verstaan. De bediende twijfelde even en zei dat hij zoiets nog nooit gedaan had, liep naar achter, en kwam toch terug met een zakje, waar de fles precies inpaste :-) Paste 'ie niet, dan hadden we hem niet meegekregen.
Op de terugweg kwamen we langs het dorpspark bij het water. Daar bleek de locale band Frank Sinatra en anderen te spelen. De band speelde goed en de zanger was goed bij stem, zelfs goed genoeg voor een Sinatra-imitatie. Wel apart de max 40 mensen die hierop af zijn gekomen verspreid door het park zaten. Het was zeker een leuke afsluiting van de dag.

• 20 Juli 2014 - 11:10

Ineke:

Haha,wat een verslag weer!
    En dat kwam nu heel mooi uit ,that everthing is bigger ,zelfs de doggy bag!!
    leuke foto's erbij.....
    En ja,met dat vreselijke nieuws kon Fox weer eens voluit gaan.......
    We staan er allemaal bij stil,maar jongens
    morgen weer een nieuwe dag,genieten jullie er maar met volle teugen van!
    liefs van ons,en smik smak lik van Sem xx

• 21 Juli 2014 - 23:42

Martin:

Ziet er nog steeds goed uit daar. Have fun!