Major League Baseball Hall of Fame and Binghamton - Reisverslag uit Binghamton, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Major League Baseball Hall of Fame and Binghamton - Reisverslag uit Binghamton, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Major League Baseball Hall of Fame and Binghamton

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, Binghamton

Een fruitrijk ontbijt aan het meer, een mooi begin van de dag. Belangrijkste onderwerp was nog steeds het tragische gebeuren in de Oekraïne. We hebben inmiddels begrepen, dat één van de collega's van Maarten, onze fysiotherapeut van Dames 1, een van de slachtoffers was. Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verwerken van dit onverwachte en onnodig verlies. En dat geldt natuurlijk voor alle nabestaanden, vrienden etc van alle slachtoffers.
Na het ontbijt uitchecken en gevraagd of we wat langer mochten blijven staan. "Sure, 'till 12 o'clock". Oké.... Op naar de MLB HoF. Het was leuk om te zien. Boven eerst een expositie van het begin (rond 1874) tot nu. Mooie verhalen en exposities voor ons wel veel onbekende namen, maar het straalt historie en respect uit, grandioos. Ook de getallen (dat hoort bij de sport) van alle clubs werden weergegeven. Het geeft wel een goed beeld hoe diepgeworteld deze sport is over het hele land. Beneden de HoF zelf, met de nieuwe inductees van dit jaar: Greg Maddux,Tom Glavine en coach Bobby Cox, drie iconen van de Atlanta Braves met hun hoogtepunt het winnen van de World Series in 1995. Verder Frank Thomas en coaches Tony la Russa en Joe Torre. De zaal ernaast plakkaten van alle Hall of Famers sinds 1939. Pfoeh, dat waren er heel wat, maar zoveel veel meer hebben de HoF nooit gehaald. Het blijft een bijzondere eer.
Precies 12 uur waren we bij de wagen. Tijd om volledig binnendoor naar Binghampton te rijden. Halverwege zijn we gestopt om wat boodschappen te doen en voor een lunch, bij de Subway dit keer. De summer special, the apllewood pulled pork was gewoonweg heerlijk. Eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming was het wel duidelijk: Binghamton is het Almelo van New York State. "Het licht springt op rood, het licht springt op groen, ....". Tegenover het hotel was wel een Mall en wij zijn daar volledig op z'n Amerikaans met de auto naartoe gegaan. Gegeten hebben we naast het hotel in de Ground Round Grill & Bar. Ook hier weer prima eten. De inferno burger is hot, en daarmee bedoel ik niet dat deze populair is ;-)

• 20 Juli 2014 - 09:32

Ineke:

Weer een goed verslag!
    Wel in en in triest dat er van zo dichbij voor jullie ,
    een van de vele andere,een slachtoffer was....