Saturday night at the movies - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Saturday night at the movies - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Saturday night at the movies

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, Williamsport

De dag begon met een matig ontbijt in het hotel, kan ook gebeuren. Desalniettemin vertrokken we op deze “rustdag” met goede moed richting zuiden. Rustdag, want er stond niet veel op het programma en de reistijd was ook kort. En dat kwam goed uit, want Karin had een virus opgelopen, waarschijnlijk type R-ko. De route bracht ons via kleine wegen naar de prachtige natuur van Pennsylvania. Al snel reden we langs het bord hunt safely. “Wie het eerst een beer ziet! … Of een hert! ……… Of een wasbeer.” Nou, dat viel niet mee in de zware bebossing. Tot we op bij een bocht kwamen en plots drie gieren bijna theatraal opvlogen. Wouw! We bleken hen te storen tijdens hun premium entree, want in de berm lag een dood hert. Jakkie. Die tellen we maar niet.
Tegen de lunch reden we Ricketts Glen State Park in rond Lake Jean. Aan het meer was een strandje, een soort ven in het bos met uitzicht over het prachtige meer en natuur. Om het strandje heen waren picknick tafels gezet in de schaduw met vaste barbecues. Het rook er dan ook heerlijk van alles wat erop gelegd was door de aanwezigen. Druk was het niet echt, maar dan zal ongetwijfeld met het matige weer te maken hebben, alhoewel de zon net ging schijnen toen wij uitstapten. Er was ook een centraal snackbar. Hier hebben wij wat te eten gehaald en aan een tafeltje op een heuveltje genuttigd, ondertussen genietend van het fraaie uitzicht over het meer en de activiteiten die plaatsvonden op het strandje en in het water.
Na een uur besloten we onze trip voort te zetten richting Williamsport. Was Binghamton het Almelo van New York State, deze eer is ongetwijfeld aan Williamsport in Pennsylvania. Maar goed, de lucht trok weer even open, Robin en Marley hebben hiervan gebruik gemaakt met duik in het zwembad en hebben daarna nog een korte work-out gedaan. En Karin heeft wat essentiële kleding kunnen wassen.
Er was twijfel over het avondprogramma, gezien de weersverwachtingen. Uiteindelijk hebben we de gok toch maar genomen. Na TGI-Fridays zijn we naar Montgomery gereden, waar een Drive-inn movie theater was. Uiteindelijk is dat een groot veld natuurlijk met aan de rand in een cirkel drie grote witte borden, waar de films op geprojecteerd worden. Centraal was een punt, waar je eten en zo halen kon. Hier hebben we wat te drinken gehaald en een medium popcorn, veel te veel voor ons vieren. We zetten de auto een beetje heuvelop, zodat wij allen goed zicht hadden op het scherm. Sommigen hadden hun auto omgedraaid en zaten/lagen achterin de truck of deze de achterklep open gingen op hun meegebrachte stoelen ervoor zitten. Wij kozen voor scherm 3, waarop Sextape uitgezonden werd. Net één dag uit! Nog even de radio op de goede frequentie zetten, zodat je bij de film het juiste geluid hebt. Het was een grappige film en wel apart, dat af en toe de raamwissers door het beeld heen kwamen om de drizzle op te ruimen. Gelukkig bleef het daarbij.
Tegen twaalven waren we weer bij het hotel. De afgelopen dagen was de WIFI in de hotels niet over om naar huis te schrijven, althans in ieder geval niet via internet, hahaha. Dit hotel had weer eens goede streaming, dus hiervan gebruik gemaakt nu het kan en de kruitjesontour gelijk voor een aantal dagen bijgewerkt.

• 23 Juli 2014 - 23:18

Ineke:

Haha,,wat een verslag weer!
    en weer leuke foto's erbij!
    leuk hoor,en weer het een en ander meegemaakt!
    En dan ook nog eens tussen door,altijd maar die was die was....
    en meiden,die work - out is toch niet alleen voor de foto he?

oke jongens,goeie reis verder en dat er dan maar wifi is (via internet ),
    veel plezier !!