Vincennes: Donders, bliksem & Indianapolis Zoo - Reisverslag uit Vincennes, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Vincennes: Donders, bliksem & Indianapolis Zoo - Reisverslag uit Vincennes, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Vincennes: Donders, bliksem & Indianapolis Zoo

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Vincennes

Donders en bliksem, dat valt niet mee. En dan bedoelen we het weer buiten, want het ging behoorlijk te keer, zware onweer met zeer veel regenval. Als dat ons dagprogramma maar niet in de war gooit. Tegen de tijd dat iedereen laar was voor het ontbijt was het wel inmiddels droog, de voorspellingen op tv beloofde echter niet veel goeds tot in de middag. Na het ontbijt was de lucht helemaal open getrokken. Oké, we doen het gewoon, we zien wel hoe het loopt. Dus wij naar de Indianapolis Zoo. Deze ligt eigenlijk midden in de stad aan de andere kant van het Canal. Een kort ritje. Wij naar binnen. We waren bang dat het zo’n dierentuin was met veel te kleine hokjes om zoveel mogelijk dieren te kunnen laten zien. Niets was echter minder waar. De hoeveelheid verschillende dieren was beperkt en ze allemaal zeer grote leefruimtes. En, hoe ze het doen doen ze het, op een of andere manier waren za altijd wel van ergens goed te zien en waren ze , op de leeuwen en neushoorns na, behoorlijk actief. Hierin stalen de bruine beren overigens wel de show. Voor de oerang oetans hadden ze over het park heen een soort klimbaan gemaakt, grappig. Verder was er nog een georganiseerde dolfijnen- en hondenshow, kon je met een treintje bovenlangs (langs de oerang oetans dus), een achtbaan en een 4D film. We hebben niet alles kunnen doen, maar dat was oké. Oja, je kon ook nog vogels voeren, en ja, ook een giraffe.
Het weer werd in de llop van de middag bedrukkend, dat zal de aangekondigde middag t-storms zijn, dus tijd om door te gaan naar onze volgende stop: Vincennes. We hadden daar een mooie hotelkamer met woonkamer, keuken en 2 aparte slaapkamers. We zijn daar weze zwemmen en Karin heeft de 2e was gedraaid, moet ook gebeuren. Om 20 uur gingen we eten in het restaurant naast het hotel, maar donders en bliksem, dat viel niet mee. De t-storms waren losgebarsten en in het kleine stukje van hotel naar restaurant waren we zeiknat, en dat met paraplu. Gelukkig stond er de airco niet al te hard te blazen. Een flesje wijn als troost dan maar bij het eten. Normale maat dit keer, mede door de waarschuwing van onze servant of today.

Foto's volgen weer laterder

• 28 Juli 2014 - 23:49

Ineke & Ruud:

Donders zeg, wat een verslag!
    Dierentuin is altijd leuk!
    Bliksem hadden wij hier ook,
    dus een klein beetje gemeen hadden we vandaag wel!
    Op naar morgen jongens,
    Veel plezier xx