Hello, Dolly ! (L. Armstrong) - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Hello, Dolly ! (L. Armstrong) - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Hello, Dolly ! (L. Armstrong)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

20 Juli 2008 | Verenigde Staten, Pigeon Forge

Een tweede tussendag. Onder de indruk van de Grand Ole Opry en adviezen hier en daar hebben we besloten om nog naar de Country Musical Hall of Fame te gaan, voordat we weer verder trekken. We waren te laat voor het ontbijt in het hotel, dus dat doen we ook maar gelijk in de CMHofF. De man voor mij bestelde een Jack Daniels Whiskey en een soort Jack Daniels breezer for the wife. Nu komt JD weliswaar uit Tennessee, maar dit leek ons wat overdreven. Dus toch gewoon voor de Tennessee Turkey sandwich gegaan.
Het museum zelf was op zich bijzonder, voor ons country-leken een uitstalling van gouden platen met veel foto's en archieven.Het werd in de shop even spannend, waar ze de herhaling uitzonden van de Grand Ole Opry show van gisteren: gelukkig, we werden niet herkend.

De doorreis naar Pigeon Forge verliep vlotjes, op een detour in Knoxville na. Anders dan gedacht was Pigeon Forge een mijlenlange kermis. Het was even zoeken naar ons hotel, dit kwam met name, omdat deze inmiddels een andere naam had gekregen... ze vertellen ons ook nooit wat.
Voor de avond zijn we naar een dinershow gegaan, de Dixie Stampede van Dolly Parton. De pre-show was een Dixie-band met een hoog entertainingswaarde.Thema van de dinershow zelf was de rivaliteit tussen de North en South. Dat was toch al 150 jaar geleden? De conclusie was in ieder geval, dat eenieder trots moest zijn, dat ze met z'n allen Amerikaan zijn. De show op zich was leuk en had veel humor met als hoogtepunt de pig-race en de struisvogel-race. Ondertussen was in hoog tempo het viergangen diner geserveerd en, eten zonder bestek.

• 22 Juli 2008 - 01:19

Fie:

I realy like those dinner show's It looks like that you all have a wonderfull
    time.Een vacantie om nooit te vergeten.Jammer dat het niet dichtby by my huis is.Ik had jullie dolgraag gezien.
    Veel groetjes.

• 22 Juli 2008 - 06:43

Celle:

Het ziet er weer fantastisch uit en erg groot natuurlijk! Jullie hebben in ieder geval heerlijk weer aan jullie kleding te zien!!

dikke kussen!!
    van celle

• 22 Juli 2008 - 10:52

Anne:

hallo leuk zo,n lp rekje, dag even ze gingen toch naar de states en niet naar euro disny ze kunnen dat goed na maken en daar ging het eten ook snel voorbij,als jullie zo door gaan heb je een week nodig om bij te komen