Road to nowhere (Talking Heads) - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Road to nowhere (Talking Heads) - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Road to nowhere (Talking Heads)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

03 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Albany

Ondanks dat wij vandaag weer op pad moesten konden we het relatief rustig aan doen deze ochtend. En dat was maar goed ook, want deel één van onze terugreis naar Atlante, een lange rit met eindbestemming Albany, stond op het programma. Daarbij konden we nog een keer genieten van het ontbijt aan de Golf van Mexico. Routinematig inmiddels werd de auto ingeladen, waarna we St Pete Beach achter ons lieten. Ondanks de lange trip verliep alles vrij voorspoedig. Onderweg hebben we nog gelunched bij Taco Bell. Het landschap veranderde langzaam van plat naar heuvelachtig met bossen, zoals we van Georgia mogen verwachten.
Na een reis van ruim 6½ uur kwamen we aan bij ons hotel in Albany, een plaatsje ten zuidwesten van Atlanta en dicht tegen de grens van Alabama aan. Deze lange reis schreeuwde om een biertje. F@$##@ck, het bier in de koelkast van het vorige hotel laten staan. O ja, geen nood, we zitten immers in Amerka en daar is altijd alles open. Dit klopte ook in Albany, goddank. “No sir, we’re not allowed to sell alcohol on Sundays.” “You’re kiddin’ me.” “No sir, that’s the law in Georgia.” “And did you vote for that?” Geen antwoord. Dan maar naar het benzinestation. “No sir, no alcohol selling on Sundays.” “Can you explain me why?” “No alcohol sell on Sundays, sir.” Wat een puriteinse schijnheiligheid. Niemand komt hier zeker op het idee zo nodig op zaterdag drank in te kopen en deze dan op zondag op te drinken (achteraf twijfel ik wel aan deze uitspraak). Daarnaast maken ze wel gebruik van alle ondeugden in het leven op de zondag, zoals roken, auto rijden, shoppen, gebruik van apparaten, restaurant, de parkeerplaats voor Hooters was vol, moet ik doorgaan? Waar zijn we in terecht gekomen?
Goed, terug naar het hotel. Ik trek mijn Budweiser, King of Beers t-shirt aan. Kom, we gaan naar Longhorn’s steakhouse. Geen steak is te eten zonder bier, dus dat moet goed gaan. Komen we binnen, zit iedereen aan de cola, echt waar. We worden in de hoek van het restaurant geleid. We gaan zitten, ik faceforward naar het restaurant enrecht mijn rug nog wat, zodat mijn shirt goed zichtbaar wordt. “Would you like to order a drink before ordering? “ “Two cokes and two Budweiser, please.” “Coming right up.” Dat viel mee. De cokes kwamen spoedig, het bier liet op zich wachten. Zou het dan toch niet….. Ah, daar komen ze aan. Die smaakte goed!

P.s. In verband met de zondag uiteraard geen foto’s vandaag.

• 05 Augustus 2008 - 06:46

RS:

In Hooters zal ook bier geschonken worden...

• 05 Augustus 2008 - 07:42

Ineke:

Hallo lieve mensen, Nou ik heb zitten schateren van dit verslag,dat begrijpen jullie zeker wel he! Lachen hoor,het leuke van deze reis is (hoewel je het op dat moment natuurlijk heelemaal niet kon waarderen) dat je vele kanten te zien krijgt! Maar jongens,geniet met volle teugen van deze laatste dag (Dinsdag) want dan gaan jullie je klaarmaken voor de terug reis. Dus veel plezier,goede reis en dikke pakkerd van onsxx

• 05 Augustus 2008 - 08:21

Jo+Ger:

Beste Luitjes,

De aanschaf van een Camelbak (vullen met veel bier) lijkt ons volkomen verantwoord!
    Het zit er nu bijna op,
    veel sterkte met inpakken en een goede reis terug!
    J+G

• 05 Augustus 2008 - 08:24