Hooray for Dollywood (Movie 1938) - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Hooray for Dollywood (Movie 1938) - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Hooray for Dollywood (Movie 1938)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

21 Juli 2008 | Verenigde Staten, Pigeon Forge

Op de dag dat Orkaan Dolly Texas bedreigt, Dolly Parton haar Europese tour afzegt gaan wij vandaag naar het eerste pretpark dat deze vakantie op het programma stond, Dollywood in Pigeon Forge. Het weer was perfect, half bewolkt zodat je niet de hele tijd in de brandende zon loopt. Het park bleek gelukkig niet één grote Dolly Parton parade, maar wel een gezellig pretpark met drie grote rollercoasters, veel waterpret attracties en een aantal shows. Wij begonnen met Thunderhead, een tweeënhalf minuten lange houten Coaster, die twee maal (2005, 2006) uitgeroepen was tot beste houten coaster van het jaar, en terecht. De volgende, de Mystery Mine (beste nieuwe attractie 2007) was wel een heel bijzondere, waarbij je door een mijn gaat, vertikaal opgetakeld en gelanceerd wordt en net lang genoeg ondersteboven hangt om los te komen van je stoel, fantastisch. Om de ontstane natte plekken in de broeken enigszins te verbergen was de River Battle dé uitkomst, waarna we gelijk door naar de derde grote coaster gingen, de Tennessee Tornado, met hoge snelheid door drie loopings en drie kurkentrekkers. De laatste echt noemenswaardige attractie is de Mountain Slidewinder: Een soort van Rodelattractie race op een kwart boomstam, waarbij we met z’n vieren (we waren zwaar genoeg!) in een ziedende vaart naar beneden zoefden en daar een aantal maal bijna over de kop gingen. Ter illustratie, toen wij allang waren uitgestapt kwamen onze “tegenstanders” pas beneden aan. Ook de rest van het park was zeer vermakelijk. Halverwege de middag gingen we ons rondje terug om de “grote drie” nog een keer te doen. Aangekomen bij de laatste, de Thunderhead, begon het te onweren en te druppelen, waarop de attractie gesloten werd. Ik probeerde nog uit te leggen dat onweer hoort bij deze attractie (Thunderhead...), maar daar waren ze niet gevoelig voor. Het onweer werd heviger, de druppels werden regen, dus dropen we, toch voldaan, af naar het hotel.

• 22 Juli 2008 - 14:21

Rini:

Leuk,leuk,leuk allemaal!
    Ik krijg er zo ook zin in. Maar los van je stoeltje komen is wel een beetje eng. Is er ook een plekje waar Rob
    op de tassen kan passen?
    Jullie amuseren je wel zo te zien en te lezen; geniet er vooral van en we kijken uit naar jullie volgende bericht.

• 22 Juli 2008 - 16:24

Tante:

Ik denk niet dat je my in dat ding zou kunnen krygen
    Maar ik like dollywood cool hoor.Ik vind jullie brave om dat allemaal te doen. wacht op je nieuwe bericht.
    Groetjes.
    Fie.

• 22 Juli 2008 - 17:51

Rineke:

Hoi allemaal.
    Leuke foto's, maar mij niet gezien in die dolle
    rollerdingen. Even wat anders zijn ze echt zo preuts in de U.S. dat jullie met je kleren aan douchen????? Doei doei

• 22 Juli 2008 - 19:57

Oop:

Ziet er allemaal erg leuk uit, beetje varen en lekker in een wagentje rond (en rond) gereden worden,echt relaxte vakantie hoor. En je ziet de wereld eens van een andere kant en uit een andere stand. Maar zonder Dollen, hardstikke goed allemaal, veel plezier met het volgende avontuur !! Groetjes..