Life is a rollercoaster (R. Keating) - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Life is a rollercoaster (R. Keating) - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Life is a rollercoaster (R. Keating)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Atlanta

Onze laatste volledige dag in de Verenigde Staten begon goed. We waren te laat voor het hotel-ontbijt , want die optie bleek achteraf tot slechts 9 uur, en het gehaalde ontbijt was niet om over naar huis te schrijven, dus punt. We hadden maar een programma-onderdeel en dat was natuurlijk op bezoek bij onze buren: Six Flags over Georgia. Het hoogseizoen was al afgelopen, hetgeen betekende dat er een beperkte openingstijd was van ½ 11 tot 19 uur. Pfoe, als we dan maar overal in kunnen … En dan hadden we nog geluk, vanaf volgende week is ‘ie doordeweeks helemaal niet meer open.
We stonden reeds kwart over tien in de starthouding en stippe ½ 11 spoedden wij ons naar de rechter achterzijde, alwaar de Superman al ons stond op te wachten. En dit bleek gelijk een topper: Nadat je vastgemaakt zat werd je voorover gekanteld om vervolgens “op de buik” door de voorafgestelde route geschoten te worden, inclusief loopings (bovenin dus op je rug) en kurkentrekkers. Tsja, kan het dan nog beter. Jawel, want ook de Goliath (lang en zo hard, dat jet je los kwam van de stoel), Mind Bender, Batman en de Georgia Scorcher (een staande coaster), waren een voor een topcoasters. Robin en Marley hadden nog extra pret met de houten rollercoasters “The Great american Scream Machine” en “Georgia Cyclone”, Karin en ik zijn hier wat mindSkull Island nog. Verder waren er natuurlijk ook andere leuke attracties en kleinere coasters. Van drukte was geen sprake, waardoor we gemakkelijk binnen de openingstijden alles hebben kunnen doen wat we wilden en meer. Oftewel een mooie afsluiting van deze vakantie.Wel nog een nachtje slapen voor de terugreis.