Bigfork - Reisverslag uit Plains, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Bigfork - Reisverslag uit Plains, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Bigfork

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

30 Juli 2009 | Verenigde Staten, Plains

Het is lekker om na een tijd van hotel-hoppen even lekker huiselijk te zijn. Rustig samen ontbeten, Karin heeft de was gedaan, Fie de tuin verzorgt en ik de weblog bijgewerkt. Althans, voor zover het kon, want de verbinding viel steeds weg. Tegen het eind van de ochtend zijn we naar Bigfork. Dit is plaatsje aan de noordoostkant van Flathead Lake, Plains zit zo’n anderhalf uur rijden aan de zuidwestzijde van het meer. Al met al was het dus zo’n 2 uur rijden. Geen probleem, want de ene na de andere anekdote maakte de heen- en terugreis als voorbij gevlogen.
Bigfork zelf is prachtig gelegen aan een baaitje van het meer gevormd door het einde van een rivier. De hoofdstraat heet sinds de jaren 1920 Electric Avenue in plaats van Main Street, omdat hier als eerste plaats van de wijde omgeving waar de straat elektriciteit en dus verlichting kreeg. Alleen de gevel van de bank (nu een restaurant) was nog authentiek, maar de uitstraling van het stadje was zeer rustiek.
Op de terugweg in Polson nog boodschappen gehaald voor het avondeten: Kip van de bbq met maïskolf en gepofte aardappel. Uiteindelijk gingen we pas rond 9 uur eten, maar het was het wachten meer dan waard!

------------->

Reacties op bovenstaand reisverslag

Fie

7 augustus 2009

Ben bly that je de maiskolven lekker vond and de gepofte aardappelen met de kip.We aten laat maar het was gezellig and lekker.Leuke photo van Dexter.We don't care what Daddy says. Waar of niet?
Veel liefs je Tante.
Kusje voor de girls.

Ruud&Ineke

7 augustus 2009

Zo,dat is zeker weer een lekker maaltje geweest,en echt Amerikaans!Leuk alle foto's,ook goed herkenbaar,behalve Dexter!Geinig beest..Goeie reis verder en geniet van jullie laatste week!Doegggg..xx