Graceland (P. Simon) - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Graceland (P. Simon) - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Graceland (P. Simon)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

18 Juli 2008 | Verenigde Staten, Memphis

Vandaag zijn wij twaalfeneenhalf (uitgeschreven lijkt het nog langer :p) jaar getrouwd, de kinderen verrasten ons met leuke kaarten en een cadeau. Kort genieten, want we hadden al vroeg een afspraak met Elvis vandaag. Toen de auto eenmaal voorgereden was gingen we op weg. Niet zoals de Johan-Johan het voorstelde over de Highway, maar binnendoor. Daar aangekomen bleek het helemaal niet zo druk, als we hadden gedacht en er waren ook geen uitgedoste Elvis look-a-likes.
De tour was bijzonder leuk en interessant, zijn huis was typisch jaren 60-70 met fraaie kleurencombinaties en vloerbedekking zelfs op het plafond. De kamers waren dus authentiek, de vergaarde trophy’s meer dan indrukwekkend. De audio-tour hebben we in laten stellen in Nederlands, waardoor ook de kinderen alles goed begrepen. Vervolgens mochten wij als enigen rechtsaf, want we namelijk een private-date met Elvis, in de pool-kamer bleek later. Een zeer aangename ontmoeting en hierbij kunnen wij bevestigen: The King is still alive !!!! (zie foto)
Na deze grand tour hebben we nog een kijkje genomen in zijn privé vliegtuig en zijn wagenpark. Karin heeft nog één van Elvis’ favorites gegeten, een peanutbutter-banana sandwich, de merchandise shops deden de rest.
Terug in het hotel was het even bijkomen, email checken en de tv uiteraard aan. Tussen de mails zat een last-minute cancellation van onze dinner cruise op de Mississippi, helaas. Geen ramp, want we hebben ons prima vermaakt bij de verschillende bands op Beale Street en zijn gaan eten in de B.B. King of blues restaurant. Fantastische entourage, heerlijke muziek en prima lokale gerechten. Oftewel, een perfecte avond :D.

• 19 Juli 2008 - 14:17

Ineke:

Wat een leuke dag en foto's,vooral degene in de poolkamer,al die kleuren!Net patchwork. Jammer dat jullie bootreis niet door ging,maar alles heeft zijn reden... Jullie hebben een fijne avond gehad,en een dag om op terug te kijken,en daar gaat het om.Veel plezier op de volgende tripxx

• 20 Juli 2008 - 01:23

Je Tante.:

Ontzettend leuk die pool kamermet al die kleuren Ook de photo van de meisjes in front of the drive in.een vacantie om nooit te vergeten.

• 21 Juli 2008 - 05:16

RS:

Uiteraard nog van harte gefeliciteerd met zilver...