Het leven is vurrukkulluk (R. Campert) - Reisverslag uit Aiken, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Het leven is vurrukkulluk (R. Campert) - Reisverslag uit Aiken, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Het leven is vurrukkulluk (R. Campert)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

23 Juli 2008 | Verenigde Staten, Aiken

Vandaag stond onze langste autorit op het programma, van Cherokee via de Savannah River Scenic Byway naar Aiken. Savanna River is de natuurlijke grens tussen South Carolina en Georgia. Google-maps duur berekende een reistijd van rond de 5 uur 31 minuten. Nu kom je ook gelijk de beperking tegen van de Johan-Johan: Je kunt wel aangeven snelwegen of bepaalde delen van de route te mijden, maar aangeven dat je per se over die bepaalde weg wilt is niet mogelijk. En gezien het feit, dat er meerdere wegen van Cherokee naar Aiken leiden, was het niet mogelijk de route van tevoren erin te zetten. Geen probleem voor pioneers als wij zijn, maar het maakt het leven wel gemakkelijker. Het leidde er wel toe, dat we even ongepland Georgia een kusje hebben gegeven, weldra waren we weer ‘on route’.
De trip zelf bracht ons van een bergachtig, bosrijke omgeving naar een wat heuvelachtiger landschap met een agrarische cultuur. Wat opvalt is dat de veel huizen (en stacaravans) onderweg matig onderhouden zijn. Direct daarnaast vind je prachtige woningen met keurige tuinen. Een vreemd contrast. De Savannah River Scenic Byway zelf was niets wat de naam deed vermoeden: Er waren een aantal trailways naar de driekwart opgedroogde rivier, genieten van uitzonderlijke natuur en uitzichten waren ver te zoeken. Onderweg nog gestopt bij een General store. De kinderen die ons daar hielpen kwamen rechtstreeks uit “het leven is vurrukkulluk”, de ijsjes smaakten er natuurlijk niet minder om.
Na bovenstaande was Aiken des te verrassender. Het centrum was onamerkiaans keurig verzorgd met groen en bloemperkjes, kruispunten met fonteintjes en voetpaden die zelfs volop gebruikt werden. Ons hotel lag ten zuiden van het stadje, waar het zwembad al voor ons klaar lag. Nog voor het onweer losbarste konden we hier nog heerlijk van genieten. Vervolgens zijn we gaan eten bij een Mexicaans restaurant. Aan de deur hing de mededeling: “Due to circumstances no meals will be served with fresh tomatoes”. Hhhmmm, is dit nu een slecht of juist een goed teken? Welnu, het eten was vurrukkulluk.

• 24 Juli 2008 - 19:48

Ineke:

Ja,een trip met wat opstakels en verrassingen.Maar je weet wat Johan zou zeggen he,ieder nadeel heeft zijn voordeel.En mensen tegen te komen die het leven vurrukkulluk vinden,nou ja,dan kan de dag toch niet meer stuk?Hoop wel dat Johan het goed blijft doen,enjoyxx

• 04 Augustus 2008 - 18:50

Hanneke Aiken:

Net de link gekregen van Joke. Wat een ontzettend gave reis, als countryliefhebber wil ik ooit naar de Grand Ole Opry. Leuk dat punt H op de kaart Aiken is. Het contrast tussen goed verzorgde huizen en verkrottig schijnt iets van Hoord Amerika te zijn.
    Geniet van de laatste dagen, ik lees nog even verder