Yellowstone park, dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Yellowstone park, dag 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Yellowstone park, dag 2

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

04 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Op onze eerste volledige dag hebben we besloten de upper loop te doen en wel met de klok mee. De loop is 70 mijl lang, waar we ongeveer een hele dag over doen. We zaten zeer centraal in Canyon village, dit is in het midoosten van het park, waar de upper en lower loop samenkomen.
We gingen om 9 uur al op pad naar het westen richting Norris. De eerste trail was naar een fraaie waterval, de Virginia cascade. Even verderop lag onze tweede trail al te wachten, de Norris Geyser Bassin. Het varieerde hier van vieze geuren tot stank, maar de geisers en springs waren er (visueel) niet minder mooi om. De beroemdste geiser hier is de Steamboat Geyser, werelds grootste nog actieve geiser. Hij kan tot 100 meter hoog spuiten, hiervoor moet je dan wel tot 50 jaar geduld hebben. Vaker spuit hij veel minder hoog (tot maximaal 5 meter), maar wel ook met stoomvorming erna, zo ook bij ons. De natuur heeft in dit gebied verder soms een bizarre uitstraling.
Bij Norris gingen we noordwaarts richting Mammoth Hot Springs en kwamen we in een meer bosrijke omgeving terecht. Halverwege zijn we gestopt bij een kreekje, waar de kinderen in zijn geweest. Bij Mammoth Springs aangekomen, een terragebied gevormd door water, mineralen en bacteriën. Dit moet een bijzonder kleurrijk geheel vormen, maar de plotselinge regen- en hagelval was hier niet veel van te zien. Omdat het toch al rond één uur was besloten we in het dorpje maar eerst wat te gaan eten. Ondanks dat zij er alles aan gedaan hebben om ons zo lang mogelijk binnen te houden (wachttijden, terwijl er tafels over waren, geen serveerder, bestelling niet door laten komen, een kok met lunchpauze, etc.) was het weer nog allerbelabberdst, zodat we maar onze weg gingen vervolgen naar Tower-Roosevelt richting het oosten.
Al snel reden we onder de bui door. Even verderop kwamen we ook een grazend hert tegen. De trail die erna deden bracht ons langs een rustig landschap van bomen, een kreekje met bruggetje en een behoorlijk klim voor het uitzicht op een watervalletje. Onderweg kwamen we spelende eekhoorntjes en grondeekhoorntjes tegen, schattig.
Toen we ons rijpad weer vervolgden reden we plots in een oase van commotie. Waarom? Er liep een beer in de wei. Ook wij uitstappen natuurlijk en verdomd, een kilometer of wat verderop zag je inderdaad een beer in de wei lopen. De bijbehorende foto met optimale zoom kun je hieronder vinden. Wel hebben we de petrified tree van dichtbij kunnen zien, die ook langs deze weg staat. Verder was de byway op het laatste gedeelte naar Tower-Roosevelt mooi om te doen.
Tower-Roosevelt was verder niet veel, zodat we al snel op weg gingen naar het zuiden richting thuishaven. Deze weg bestond uit Canyons, klimmen en dalen. Ook hier was ergens op de weg commotie over een beer in de verte. Deze hebben we in het geheel niet kunnen zien.
Bij Canyon Village aangekomen besloten we door te rijden naar Bridge Bay om te kijken of we daar voor morgen een motorboot konden huren voor morgen. De mevrouw vertelde ons dat dit geen enkel probleem was, ze zijn tenslotte nog geen enkele keer allemaal verhuurd dit jaar. Het principe is van First come, First serve. Oke, dan maar voor de zekerheid niet te laat komen morgen. Op de weg terug kwamen we nog herten en zowaar meerdere bizons op de weg tegen. Van dichtbij zien ze er wel angstaanjagend uit. Rond half negen waren we uiteindelijk terug. Het was een dag vol natuur.

---------------->

Reacties op bovenstaand reisverslag

ruud&ineke

9 augustus 2009

Lachen zeg,heb je eindelijk de file's van hier niet,heb je ze daar van de buffels! Wat een mooie natuur foto's! Die beer had je ook bij zusje in de tuin tegen het lijf aan kunnen lopen ! Het was misschien wel ver van de bewoonde wereld maar het was zo te zien wel de moeite waard he?
De meisjes lekker gezwommen in de kreek,even de vieze luchtjes eraf...
Goed om weer gelezen te hebben,enjoy xx

Robert

10 augustus 2009

Wederom een geweldige reis! Vastzittend in Nederland lees ik met veel plezier jullie verhalen. Ik betwijfel of de digitale techniek al zo ver gevorderd is, dat we de beer kunnen identificeren. PS Ik mis de quote van de dag overigens in de afgelopen verslagen....