Beautiful day (U2) - Reisverslag uit Cherokee, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Beautiful day (U2) - Reisverslag uit Cherokee, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Beautiful day (U2)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

22 Juli 2008 | Verenigde Staten, Cherokee

Vandaag zijn we na een stevig Waffle ontbijt in het hotel wat laat op pad gegaan richting Cherokee. Allereerst zijn we gestopt in Gatlinburg, een bergdorpje met een hoog toeristisch gehalte. Met de skilift naar boven om een beter uitzicht te krijgen over de omgeving. Het uitzicht boven beperkte zich echter tot het dorpje zelf.Hierna natuurlijk ook weer met de skilift naar beneden, that’s a first. Na wat ruzie met de benzinepomp zijn we vervolgens Great Smoky Mountains National Park ingereden, een werkelijk prachtig natuurgebied. Met een aantal stops bij kreekjes kwamen we bij de State-grens tussen Tennessee en north Carolina. Daar hebben we nog een zijpad genomen, de Clingmans Dome Road, het hoogste punt (2024 meter) van de Great Smoky Mountains. Op dit punt kwamen wij (pas) de eerste Nederlanders van deze vakantie tegen. De afdaling bracht ons aan de andere kant van de Great Smoky Mountains, en tevens onze eindbestemming, Cherokee.
In Cherokee zijn wij eerst gaan inchecken, waarna we een bezoek brachten aan de Indianen in Ocanaluftee Indian Village. We hoopten hier nog een kleine snack te eten, want van lunch was het niet gekomen. Het bleek echter een uitgebreide rondleiding over het wat, hoe en waarom van de Cherokee-indianen, bijzonder interessant en zeer leerzaam. De Indianen hebben een goede levenshouding. Inmiddels tegen de avond begon het weer te onweren met enige regen. What the heck, it was a beautiful day and diner was well spent.

• 23 Juli 2008 - 09:50

Ineke:

Tjonge jonge,wat een informatie hebben jullie om op te slaan zeg,en nog zoveel voor de boeg!
    Machtig om allemaal te zien en mee te maken!Alles wat jullie tot nu toe gedaan hebben,en de foto's leuk leuk.Enne,toch nog dit jaar in de skilift gezeten he..,liefsxx

• 24 Juli 2008 - 10:46

Oma:

Ik heb alles gelezen en de foto's gezien, leuk hoor.
    Hebben jullie geen last van Dolly de tornado?
    Groetjes oma Corrie