Small World (H. Lewis & the News) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Small World (H. Lewis & the News) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Small World (H. Lewis & the News)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

30 Juli 2008 | Verenigde Staten, Orlando

In tegenstelling tot ons eerder plan om vandaag voor de tweede dag naar Universal Studios / Adventure Island te gaan, hebben we besloten om toch een dagje Disney aan te doen. Daar ben je er dan nog niet mee, want Disney heeft vele leuke parken met allen zijn voor- en nadelen. Uiteindelijk is HET Disney-park der parken uit de hoge hoed gekomen, Magical Kingdom.
Na een prima ontbijt met fruit, toast en yoghurt gingen we op pad. Als je hotel geen shuttle-bus optie heeft voor Disney, dan is het park lastig te bereiken. Dat was in ons geval zo en met openbaar vervoer is het drie keer overstappen met een reistijd van ongeveer 2½ uur. Dus zijn we in onze eigen wagen gestapt. We hadden bij de Magical Kingdom nog net één van de 11000 parkeerplaatsen weten te bemachtigen, mazzel. Met de monorail werden we vervolgens tot aan de voordeur gebracht.
Eenmaal binnen stap je direct een sprookjeswereld in. Wat heeft Disney toch een aparte uitstraling en een betoverende kracht op de mensen. Na Main Street sloegen we direct rechtsaf naar Tomorrowland om een fastpass te halen voor Space Mountain. De wachttijd was slechts 30 minuten, dus dan maar er gelijk in, dat scheelt later op de dag weer een hoop geschuif. Space Mountain was absoluut weer anders dan die in Parijs of Anaheim en ook deze scoort hoog op onze coasterlijst. Gelijk Monsters & Co (filmtheater) en Stitch (leuk verhaal, slaat verder nergens op) aangedaan, zodat we Tomorrowland konden afsluiten om dwars door het park naar Frontierland te gaan, waar Great Thunder Mountain Railroad en Splash Mountain ons op stonden te wachten. Splash had de langste wachttijd (80 minuten). Daar hebben we een Fastpass voor gehaald en zijn in de rij voor de Thunder Mountain gegaan, ook een zeer leuke coaster. Hierna nog even een Hotdogje pikken, waarna we ons opmaakten voor de Soak-ride van het park. Nog voordat we erin mochten zorgde moeder natuur ervoor dat heel Magical Kingdom een grote Splash was, wat een regenhoos. Ik weet niet wat er is als wij in de buurt komen van een rollercoaster met de naam “thunder” erin. We konden gelukkig schuilen in het hol van Broer Konijn. Toen het weer na zo’n 20 minuten opklaarde was het bijna onze beurt voor Splash Mountain, wat een timing…. en wat een Soak-ride.
De middagparade doet het altijd goed, alle vrienden (en vijanden) komen vanzelfsprekend langs. Hierna was het de beurt aan Fantasyland, de thuishaven van It’s a Small World, Snow White en Winnie the Pooh. Na eerdere 4-D films in Universal Studios was ook Mickey’s PhilharMagic weer schitterend om te zien. Via Mickey’s Toontown Fair zijn we op de trein gestapt naar Adventureland.
Daar zouden we Mexicaans gaan eten, maar dat restaurant was gesloten (??). Geen nood, we hebben altijd the Pirates of the Caribbean nog om vervolgens in Tomorrowland neer te strijken voor een Chinese maaltijd, ook prima. Na het eten even kijken hoe het bij Space Mountain gesteld was, maar de wachttijd was te lang om hier voor de tweede keer in te gaan. Na zoveel plezier op deze dag waren we ook behoorlijk verzadigd. Dan maar uitgebreid shoppen in Main Street om vervolgens onze auto weer op te zoeken. Meer dan voldaan kwamen we in ons hotel weer aan. Het is wederom een TOP-dag geweest.

• 01 Augustus 2008 - 15:40

Ineke:

Hallo lieve mensen,toch maar weer Disney he?Is ook altijd leuk,en ja,splash!jullie verzoeken altijd de goden,maar die zorgen dan wel weer voor een droog onderkomen!In ieder geval was het weer een leuke dag,en leuke foto meisjes!xx