Afscheid, Virginia City en Ennis - Reisverslag uit Ennis, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Afscheid, Virginia City en Ennis - Reisverslag uit Ennis, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Afscheid, Virginia City en Ennis

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

02 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Ennis

We gingen Fie, Gary & Dexter alweer verlaten vandaag. Maar niet voordat Gary the “crows” (Robin & Marley, red) heeft meegenomen for a ride in zijn 1930’s auto. Het is een prachtexemplaar en maakt een bijzonder fraai geluid. Gelukkig stoor je hier de buren er niet mee. De kinderen vonden het echt cool!
Al met al iets later dan gepland, what the heck, moest er echt afscheid genomen worden. We hebben afgelopen dagen wat pech gehad met het zien van the wildlife, verder dan Beef-on-hoof (koeien, red) en het ruiken van de skunk zijn we niet gekomen, maar dat komt waarschijnlijk in Yellow Stone Park wel goed.

Fie, wij hebben een hele leuke tijd bij je gehad en voelden ons vanaf minuut één thuis. We vonden het hartstikke leuk jou weer gezien en gesproken te hebben. En de afspraak om bij ons langs te komen, als je langs mijn ouders gaat, staat! Also Gary, thank you for the hospitality and all.

En we gingen op weg naar Ennis. Dit is even wennen zonder Dolly II, maar gelukkig hadden we van Fie de kaart van Montana meegekregen. Daarbij hadden we het internet en de printer net op tijd aan de praat gekregen, zodat we de route op papier mee konden nemen. En op zich is het niet moeilijk, daar waar de donkere wolken hangen, daar moeten we naar toe. Dat was met Dolly II ook al zo, zelfs in Vegas. Alleen de precieze locatie van de hotels is wat lastig te vinden, zeker als google maps je naar de verkeerde kant van de stad stuurt.
We reden overigens via Virginia City, een authentiek 19e eews dorpje, op het asfalt na dan. De kinderen hebben er een overheerlijk homemade ijsje genomen. Ze hadden er zelfs een heuse Broadway, dus naar New York hoeven de kinderen ook niet meer. Ennis zelf is ook een aardig stadje met een cowboy uitstraling. We kwamen redelijk laat aan en we zaten echter op de rand van de stad en hadden geen zin meer om “helemaal” terug te rijden. Lekker uitblazen op de veranda voor de kamer, de kinderen met Disney-network in de kamer, meer wilden we vandaag niet meer. En zowaar, er kwamen er twee herten (moeder met kind) langs. Toen de muggen kwamen gingen wij ook naar binnen. En dat niet alles, ook kwam later die avond zwaar onweer op bezoek. Is de auto weer lekker schoon voor het laatste stukje naar Yellow Stone.

------------>

Reacties op bovenstaand reisverslag

Gerry

9 augustus 2009

Kan ook naar de Breestraat - iets levendiger dan Broadway.

ruud&ineke

9 augustus 2009

Hoi,
Ja,zo`n ritje is de moeite waard om wat later te vertrekken! Leuke verslag& foto`s! Jullie hebben de meisjes met reizen zoals deze, zo reislustig gemaakt dat ze toch zeker ooit ook nog naar New York willen!