Yellowstone park, dag 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Yellowstone park, dag 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Yellowstone park, dag 3

Door: Marley

Blijf op de hoogte en volg Michel

05 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag moesten we vroeg op. Omdat we zouden varen op een enorm meer, en daarna zouden we door de Grand Canyon of Yellowstone gaan lopen. Maar toen Michel even koffie en thee ging halen, zag hij dat het uitstekend goed weer was. Dus we gingen maar in de middag varen omdat het ’s middags anders te warm zou zijn om door de Canyons heen te lopen. Wij gingen eerst door de Canyons van Yellowstone lopen. We zaten al om 9 uur(!!!) in de auto, en het was inderdaad lekker weer. Uiteindelijk bij de Canyons aangekomen, liepen we op een pad van 800 meter lang 180 meter naar beneden. Dat is steil. Karin had besloten om maar glijdend naar beneden te gaan. Helemaal beneden konden we een waterval bezichtigen. Het water van de waterval viel ,met 140.000 liter per seconde, 93 meter naar beneden. Toen we uitgekeken waren moesten we blijkbaar ook weer omhoog! Klimmend en klauterend gingen we weer 180 meter omhoog. Boven aangekomen gingen we een klein stukje rijden naar nog een waterval. Dit keer moesten we 150 meter naar beneden, en het pad was 600 meter lang. Het was een erg smal pad. Er ging bijna niemand heen. Dit keer liep Karin gewoon naar beneden. Bij de waterval maakte we even een fotootje, en genoten we van het mooie uitzicht. Toen konden we weer omhoog. Robin en ik deden dat sprintend, omdat we nog niet hardgelopen hadden. Toen had iedereen last van de beentjes en liepen we door naar ‘the inspiration point’. Maar veel inspiratie was er niet. Dus we liepen terug naar de auto. En het was nog steeds lekker weer. Om ongeveer 1 uur gingen we lunchen. Toen we naar buiten keken, kwam er een grote donkere wolk op ons af. Dat hebben wij weer. Na de lunch gingen we richting de bootjes om te varen, maar nog steeds was er een grote donkere wolk. We gingen in de rij staan om een bootje te huren, en wat zegt de mevrouw van de receptie: “All boots are out right now, please wait till one comes in”. Dat hebben wij weer. Toen we gister kwamen kijken of we een bootje konden huren zei een andere mevrouw: “yeah tomorrow is possible, there’s never been that all boats are out this year.” Maar natuurlijk wel als de familie Kruit gaat varen. Maar een half uurtje wachten is ook niet zo erg, het regende toch niet, gelukkig! De donkere wolk bleef verderop hangen, dus daar hadden we ook geen last meer van. Er kwam snel een bootje terug, dus we konden aan boord. Na een lange instructie konden we het water op. Het was erg rustig op het water. We konden lekker snel en over het hele meer varen. Ondertussen een spelletje ‘raad de plaat’ met zang van Robin en Marley. En toen Robin iets wilde pakken uit haar tas ging ze op mijn tas staan, met een zonnebril erin. Die was kapot, maar het was niet mijn zonnebril, maar die van Robin zelf. Na twee uurtjes varen, voeren we rustig terug naar het haventje. Op de terugweg naar het huisje, stonden we in de file. Er liepen drie Bizons op de weg. De eerste gromde een beetje, en liep vlak langs onze auto. Toen we achter ons keken, waar de bizon op dat moment was, zagen we een man en een vrouw zitten… in een cabrio. En die vrouw trok een gezicht van dat ze het liefst 10 kilometer het weiland in zou willen sprinten, ook al zou zij de 1 kilometer nog niet eens halen. Toen kwamen de andere 2 bizons langs lopen, de afstand van die bizons en onze auto was gelukkig iets groter. Toen konden we een stuk verder rijden, tot de volgende bizon, maar die stond in de berm. In het huisje aangekomen besloten we lopend naar het restaurant te gaan dit keer. In het restaurant moeten we ongeveer 30 minuten wachten op een plekje, en we gingen weer kaarten in de lounge. We werden erg snel opgeroepen voor ons tafeltje. Michel nam de special of the day, varkensmedaillon in huckleberrysaus. Hij vond dat, na het eten bij tante Fietje, het lekkerste wat hij gegeten heeft deze vakantie.

------------------>

Reacties op bovenstaand reisverslag

Ruud&Ineke

9 augustus 2009

Nou nou nou,wat een super verslag zeg,ik heb echt kramp in m'n kaken van het lachen! Wat een leuke foto van jou aan het stuur zeg!Trouwens de andere foto's mogen er ook wezen hoor! Jammer dat Karin de pannekoek niet bij zich had,maar ja,je moet de zomer&winter vakantie toch wel gescheiden houden he?En weer die bizons he,goed dat jullie geen cabrio hadden!Nou ja, al met al een spannende en sportieve dag toch?
Veel reis plezier nog en liefs xx

Laar

10 augustus 2009