Rock Steady (Sting) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Rock Steady (Sting) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Rock Steady (Sting)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

26 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Door onze eerdere aankomst hier (zie 24/7) hebben we een volle dag extra op dit prachtige eiland. Het is behoorlijk bewolkt, maar de temperatuur is wederom meer dan aangenaam. Laten we dan toch maar de Dolphins tour proberen zonder hiervan al te hoge verwachtingen te hebben.
Aangekomen bij de haven aan de rivierzijde van het eiland zaten de pelikanen rustig te wachten op enig actie. Een van de tourgides riep ons bij hem. Vreemd, hij was met een tuinslang de rivier water aan het geven. “No, no, it’s a manatee!” Een zeekoe, echt waar. Hij vertelt erbij, dat zij in de zomer in het noorden zitten, niet hier. Hij heeft er nog nooit een hier gezien in juli. De zeekoe genoot van het spuitende water en vond het geen probleem geaaid te worden. En verderop… zat een alligator die onze kant op kwam. Toen we afvaarden zwom hij een stuk mee. Wat een begin van de tour!
“En whaer komen jullie vandaen?” Het was de tweede tourgide. “Nou, van Den Haag, maar we wonen nu in Leiderdorp.” Hij komt uit Utrecht en is op zijn zeventiende naar Atlanta verhuisd. Heeft van alles gedaan, is inmiddels gepensioneerd en doet dit in zijn vrije tijd. We kregen extra uitgebreide uitleg over het eiland en de dieren, in het Nederlands! Dolfijnen waren er zat. Niet met spectaculaire sprongen, maar dat mocht de pret niet drukken. Deze tour was helemaal top !!!
Inmiddels was de zon weer doorgekomen, dus toch weer even naar het strand. Toen de kinderen in de oceaan waren sprong vlakbij opeens een rog uit het water. Dat was even schrikken, maar toch nog een spectaculaire sprong gezien vandaag. Met enige aarzeling werd het water toch weer opgezocht. Daarna hebben de kinderen voor en na het eten nog een duik genomen in het zwembad. Maar wat een wilde dieren vandaag …

• 27 Juli 2008 - 06:16

Ruu&Ineke:

En het is weer feest vandaag ,van harte gefeliciteerd Karin met je verjaardag!Doe van ons maar een extra rondje roller coaster,dikke verjaars kusxx

• 27 Juli 2008 - 09:22

Ineke:

Zo,Kraai heeft wel zijn zin hoor,wat een foto! Dat was zeker weer een avontuur zeg,leuk die zeekoe! Ja,je zou er niet raar van opkijken als ze daar water naar de zee(rivier in deze) brachten he?? Maar zonder dollen,was weer een leuke dag en foto's! Veel plezier vandaag,wij proosten op je Karin xx

• 27 Juli 2008 - 10:22

Anne:

mooie auto ,prachtige natuur foto's ,en karin gefeliciteerd namens mij zelf rineke en leanne neem er maar een paar doen wij dat ook proost,veel plezier verder

• 27 Juli 2008 - 14:27

Oma Corrie:

Het ziet er mooi uit alleaal, Gefeliciteerd met je verjaardag Karin!

• 28 Juli 2008 - 07:18

Rob En Rini:

Karin en rest van de kruitjes hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Wel een dag te laat maar we waren het weekend weg. Heel leuk om jullie avonturen te lezen! Geniet ervan!!

• 28 Juli 2008 - 20:36

Barbara & Martin:

Karin nog van harte gefeliciteerd .... en we waren het weekend niet weg.
    Zal ik de Dames alvast inschrijven voor het Formule 1 circuit ?