Men in black (W. Smith) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Men in black (W. Smith) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Men in black (W. Smith)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

28 Juli 2008 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag extra vroeg op (de wekker staat op 7 uur), want het eerste pretpark staat op het programma: Universal Studios & Islands of adventure. Met de Orlando-trolley worden we tot aan de poort gebracht van het park, waardoor we nog een klein kwartiertje moesten lopen alvorens we naar binnen konden. We besloten eerst Universal Studios aan te doen, het park volledig gebaseerd op filmgebied. Zo kwamen we terecht in de scenes van Jaws en Twister en was van the Mummy een spectaculaire indoor rollercoaster gemaakt. Een Laser-shoot coaster was er gemaakt van de MIB. Er waren twee virtual rollercoasters, Jimmy Neutron en de allernieuwste attractie van het park: the Simpsons ride. Beiden waren hilarisch. Ook de 4D-film van Shrek had een hoog amusementswaarde. Voor de zekerheid hadden we toch maar express kaarten gekocht en dat was maar goed ook. Al snel liepen de wachttijden op tot een uur of langer. Nu konden we rond twee uur al richting Islands of Adventure gaan.
Dit is een geheel ander soort park, veel meer gebaseerd op spektakel. Dat was gelijk te merken met de eerste Coaster die we daar ingingen, The Incredible Hulk, een ware topper onder stalen coaster, die gemakkelijk in het rijtje past van onder andere de Dragon Khan in Salou. Ook de Spiderman was in zijn genre zeer spectaculair. Bij de Jurassic Park River adventure doet de naam vermoeden dat je nat wordt. Dat is ook zo. Maar niet zo nat als in de Dudley Do-Rights Rigsaw Falls. Hier waren we pas tegen de avond, omdat deze ’s middags even eruit lag. Alleen Robin en Marley waren dapper genoeg deze beproeving te doen. Er dreigde van bovenaf wederom regen- en onweersbuien, maar die bleven verrassenderwijs uit vandaag. De laatste grote coaster die we vandaag deden was Dueling Dragons. Wij kozen voor vuur en het was ook vuurwerk.
Met vermoeide benen en pijnlijke voeten liepen we meer dan voldaan terug naar de trolley. In het hotel aangekomen even bijkomen, beneden een hamburger gepakt bij Denny’s (was het dichts bij). Toen toch nog maar even een duik nemen en snel naar bed voor de volgende dag.

• 29 Juli 2008 - 14:07

Dirk:

He Kruitjes,

Als ik dit verslag zo lees dan krijg ik gelijk weer heimwee. Na de Hulk heb ik nog een kwartier staan tollen op mijn benen. Veel plezier nog.

PS: Karin, nog van harte, he?!

• 29 Juli 2008 - 17:17

Steef:

Its amazing, maar gaan jullie ook nog wat leuks met de kinderen doen. gr en veel plezier Stefan