Africa (Toto) - Reisverslag uit Saint Pete Beach, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu Africa (Toto) - Reisverslag uit Saint Pete Beach, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

Africa (Toto)

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

01 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Saint Pete Beach

Gezien de weerberichten hadden we besloten om pas na de spits richting Busch Gardens te rijden. Dit betekende dat we ook wat later op konden staan. Een goed besluit, want toen we wakker werden regende het pijpenstelen. Busch Gardens ligt aan de andere kant van Tampa, wat neerkwam op een ritje van zo’n 70 km. Ook onderweg hadden we nog een buitje, maar het leek op te klaren. Tegen half twaalf waren we in het park. Het is een gecombineerd pretpark en dierentuin met als thema Afrika. Het park was opgedeeld in verschillende landen / steden van dit continent, beginnend in Marokko.
Nog voordat we de kaart van Busch Gardens enigszins hadden bestudeerd om een dagplan te trekken, begon het zwaar te onweren met een enorme hoosbui. Het was dusdanig, dat alle attracties stil werden gelegd, alle shows werden gecancelled en de Amerikanen het niet meer zagen zitten en op huis aan trokken. Maar ook die moesten geduld hebben, want er werd nog omgeroepen, dat ook de trolleys naar de parkeerplaatsen tijdelijk niet meer reden. Een uur later begon het bij te trekken en kwam er langzaam aan meer activiteit in het park.
Rond half twee was het eindelijk helemaal droog, echter de zon liet zich slechts mondjesmaat zien. De temperatuur was wel goed. Gevolg van deze hoosbui was wel, dat het zeer rustig was in het park en wij alle attracties op ons gemak hebben kunnen doen, wederom: elk nadeel heeft zijn voordeel. Uitschieters bij de Rollercoasters waren de Kumba in Congo, vergelijkbaar met de Kraken in Seaworld, de Montu in Egypte, ongekend, en de supersnelle houten achtbaan Gwazi in Marokko.
Er was een leuke safari gemaakt met Afrkaanse diersoorten en een fraai apenreservaat (Myombe Reserve), waar Bokito zeker aan zijn trekken kan komen.
Algemene indruk van het park was, dat het wat ouderwets overkwam. Er is weinig moeite gedaan met de tijd mee te gaan. Ondanks dat het behoorlijk rustig was kwam het onoverzichtelijk en rommelig over. Bij het avondeten maakten we nog de fout in plaats van patat salades en fruit te bestellen, waardoor er een soort chaos ontstond bij het doorloop buffet en de wachttijden in no time sky-high gingen. De Engelse dame achter ons had dezelfde fout begaan en maakte zich daar nog drukker om, dan dat wij dat deden. Een kwartier later konden we alsnog aan tafel. Daarna in het donker hebben we in het donker nog een keer de Montu aangedaan om het af te leren (voor deze dag dan). Morgen uitslapen !!!!

• 03 Augustus 2008 - 21:22

Bar&Kraai:

één ding hebben we gemeen. Hier ( zondag) regent het de hele dag ook lekker pijpe stelen. Wij gaan naar bed ( 23:18) en ik neem aan dat jullie zo een hapje gaan eten.

• 04 Augustus 2008 - 17:22

Joke + G.:

Hoi Luitjes,
    Wat leuk om een beetje met jullie mee te kunnen reizen. Florida komt ons bekend voor!
    Doe ook een bezoekje brengen aan mijn goede vriendin( ex-collega) Jessica in Cape Coral en breng haar de groetjes van ons over.

Take care,
    Joke en Gerry

• 04 Augustus 2008 - 19:48

Hanneke Aiken:

Hoi Famile Kruit
    Wat een fantastische reis, met zoveel wild en natuur. En wat wennen grote auto's en brede wegen snel. De grootste Volvo is hier een kleine auto.
    En het bestellen van "alleen" een burger is herkenbaar.
    En het is een groot continent om te bezichtigen, iedere plek heeft zijn eigen charme
    Geniet nog even en thuis lekker nagenieten met de foto's en herinneringen