One day at Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu One day at Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Michel Kruit - WaarBenJij.nu

One day at Atlanta

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

15 Juli 2008 | Verenigde Staten, Atlanta

Redelijk vroeg op door de omschakeling gingen wij al rond 8 uur naar de Car-Rental. Er was er een in de buurt (9 miles van het hotel), zodat we niet helemaal terug hoefden naar het vliegveld. Maandag alles met het bedrijf al doorgenomen en alles zou geregeld zijn. Via “Chinatown” daar aangekomen wisten zij van niets, maar dat stond de Amerikaanse beleefdheid niet in de weg ons keurig te helpen. In no-time werd een andere auto voor ons klaargemaakt, die zeker beter zal opvallen op de gigantische parkeerplaatsen overal en konden we verder.
Na te hebben ontbeten terug naar het hotel om met de Metro verder naar het Centrum van Atlanta te gaan. Wij kenden daar nog de weg, vanwege een congres in 2005. Blindelings liepen we dan ook naar the World of Coca-Cola….. Leeg. Naar de lokale VVV gegaan, waar bleek dat deze bezichtiging in 2007 verhuisd is. Dan maar via het CNN-Center en het Olympisch Park daar naartoe.
CNN was een leuke tour met Ashley “Marijke Helwegen” als Tourgide. Na een stevige lunch aldaar door naar Coca-Cola via het Park. Het park bleek echter afgesloten, want het was afgehuurd voor een privé-feest (goed idee voor als ik 50 wordt….), en op zich geen probleem in 35 graden dan maar even om het park heen te lopen.
De World of Coca-Cola was bijzonder. Info over de productie, natuurlijk veel merchandising, en een leuke 4D-movie. Uiteraard konden alle producten geproefd worden. Een korte test wees uit dat de kinderen onderscheid konden maken tussen Coca-Cola Zero en Classic, maar wel met precies de omgekeerde redenatie. De uitgang was de shop, wat een bezienswaardigheid op zich was. Na deze toch vermoeiende dag weer met de metro terug naar het hotel.
Nog even naar de mall, en na een korte cruise prima gegeten in Applebee’s. Terug in het hotel de All Stars game aan, maar ook de honbalhelden konden niet zorgen dat de ogen nog lang open bleven.

• 16 Juli 2008 - 15:05

Anne:

gelukkig alles goed met de auto maar cola toch slecht voor je beugel en zijn er geen kleine loly's veel plezier verder meer foto's graag

• 16 Juli 2008 - 16:56

Ineke:

Hallo allemaal,ik vind het toch knap dat de kids in ieder geval verschil(v.cola) proefde..Leuk om te weten waar je bent met je 50e!Verder gaat iegoed zo te zien,leuke foto's! Veel plezier xx

• 16 Juli 2008 - 20:26

Je Tante:

Jullie staan wel voor de most liberal station CNN.
    Heb een heerlyke vacantie
    Veel liefs en groetjes.
    Hardstikke leuk om al de photo's te zien.